čtvrtek 20. srpna 2020

Pňovanský most, Hracholusky

24. 6. 2020 

84 km


Náročnost: Velká
Převýšení: 850 m 
Terén: Lesní a polní cesty
 
Plzeň-Bory - Depo 2015 - nám. Republiky - Pod Záhorskem - po NS Údolím Mže Kalikovský mlýn - Slovanské údolí - U Brůdku - po CT 2151 Křimice - Vochov - po CT 37 Kozolupy, Bdeněves, Plešnice, Nová Jezná - Rájov - Nový dvůr - Pňovany, žst. - Pňovanský most - Beraní dvůr - po žluté Chotěšovičky, Harabaska - po CT 2204 Rochlov - Blatnice - Dioss - Větrná jáma - Kotovice - Chotěšov - Hájovna - Červený Újezd - Líně - po NS Líňská okružní trasa Sulkov - U Fulínů - Lesov - Nad Valchou - po žluté v. n. České údolí, Borský park, Bory


Původně jsem se chtěl vydat do lomu Hradišťský vrch u Konstantinových lázní, jenže jsem zjistil, že to nestíhám a tak se cílem po nedlouhé době stal znovu Pňovanský most. To ale nevadí, pořád mě baví.

Vyjíždím z Bor klasicky na za nemocnicí k zimnímu stadionu a klesám k Radbuze a Depu 2015. Pokračuji přes náměstí Republiky na most Gen. Pattona a stoupám do olasti Pod Záhorskem, kde zanechávám v centru vyzvednutou zásilku a vyrážím na samotný výlet po NS Údolím Mže ke Kilometrovce a Kalikovskému mlýnu. Slovanským údolím proti proudu Vejprnického potoka pak pokračuji ke Brůdku, odkud stoupám na pole za Skvrňany. Zanedlouho se polními cestami dostávám k CT 2151 a kousek po ní jedu, na kraj Křimic. Cesta do Vochova kolem hřbitova, dříve nefrekventovaná, mě moc nenaplňuje, takže jezdím raději po polní cestě od statku k rybníčku, ačkoliv je to delší.

Z Vochova pak pokračuje kolem architektonicky otřesné nové výstavby CT 37 po štěrku do Kozolup, kde se viaduktem podjede trať a pokračuje se po pěšině do jiné části vsi, která už je Bdeněvsí. Na konci Bdeněvsi sjíždím ze silnice a cyklotrasa pokračuje poklidnou chatovou oblastí na rozhraní lesa a řeky. Později se pak musí vystoupat zpět k železnici a to už jste kousek před Plešnicí. Zjistil jsem, že do Nové Jezné není nutné jet po silnici, ale dá se to střihnout pěknou pěšinou od autobusové zastávky. Asi 200m po napojení na silnici se vydávám do sjezdu vpravo na červenou turistickou značku. K viaduktu pod železnicí, kudy protéká i Hracholuský potok, se výrazně sjíždí, a to po silnici. Kousek před podjezdem je neznačená polní cesta vedoucí vlevo pod vysokým náspem, nyní značně zatopená. Nicméně projít se dá a tak mohu stoupat do polí ke kapli, kde se vydávám vpravo a začínám klesat do Rájova.

Nad Radostí vede asfaltka k chatám u Českého mlýna, kudy se vydat na kraji lesa, značí šipka. Já si pak vybrla cestu podél trati a byla to špatná volba, v mapě by cestu měli přestat značit, protože tu ve skutečnosti není. Nejedná se o dlouhý úsek, už u Nového dvora se dostávám na větší cestu, která záhy křižuje silnici a pokračuje pod zastávkou Pňovany a to už zbývá asi jen kilometr po modré turistické značce širokou štěrkovou cestou lehce z kopce k Pňovanskému mostu.

Za ním zjišťuji, že do Konstantinek nestihnu dojet, tak most přejíždím znovu a vydávám se po CT 37 asi 1 km, kde je rozcestí, kde se odbočuji vlevo do stoupání kolem hájenky po kamenité cestě k Beranímu dvoru. Zde začíná pěkná náročnější lesní cesta po žluté, která mě dovede přes Chotěšovičky na Harabasku. Odtud po CT 2204 pokračuji do Rochlova s výjimkou krátkého úseku přímo nad vsí, kde jsem raději než po hrubém asfaltu jel lesní cestou, skoro bych řekl rychlým singlem.

Z Rochlova vyjíždím po zelené, ale následně ji nechávám odbočit vlevo do kopce a pokračuji přímo do části Blatnice, tzv. Kolonie. Projíždím Blatnicí, kousek musím po hlavní a pak mířím k Diossu pod dálnicí. Ještě se nevracím do Plzně, jedu tedy přes Větrnou jámu a kousek po výjezdu z lesa sjíždím na zarostlou cestu v lukách vpravo na Nový. Nejprve se nejede špatně, ale na kraji dalšího lesního úseku se cesta dělí, což není zaznamenáno v mapě a tak chvíli laboruji, kterou se vydat. Nakonec se ukáže jako správná ta více rovně, kde je ale beztak navezena spousta stavebního odpadu a tak to není žádný med. Do Nového nedojedu, na konci lesa se stáčím vlevo kolem háje u rybníčku a do Kotovic. Do Chotěšova musím po silnici, dále ovšem opět po louce z Máchovy ulice k cesta do Vstiše, kde se ovšem vydávám vlevo do kopce přes hlavní silnici k Hájovně s velkým H. Od ní mířím na sverovýchod k areálu letiště. Tentokrát ho ale objíždím zpevněnou lesní cestou přímo do Červeného Újezdu. Rychlou polňačkou valím do Líní a pak po NS s nekonečným názvem Líňská okružní trasa do Sulkova.

Přes Sulkov projíždím k Fulínům, dále pak severně od fotovoltaické elektrárny kolem soukromého rybníku k Lesovu a kolem něj k rozcestí Nad Valchou, kde se nedávno měnilo vedení žluté a zelené turistické značky. Žlutá vede kořenitým singlem k přístřešku Hradčín a pak po zpevněné lesní cestě sjezdem k vodní nádrži České údolí, kde je opět pěkný, nicméně frekventovaný singl, takže pozor na pěší a rybáře:) Jedna zrada navíc je tu momentálně, a sice těžba stromů, takže se to objíždí v příkrém svahu nad vodou. Na závěr mě čeká stoupání k Borskému parku a pak návrat na Bory kolem minigolfu.

Celkem 85 km s průměrnou rychlostí 20,3 km/h. Převážně jsem se držel lesní cest, takže to je pěkný výsledek:)
 
Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

A zase s vláčkem... Pňovanský most

Žádné komentáře:

Okomentovat