středa 18. listopadu 2020

Kladruby - opevnění a klášter

5. 9. 2020 

80 km


Náročnost: Střední
Převýšení: 850 m 
Terén: Lesní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Zoo - po CT 37 Regensburská - U Brůdku - Nová Hospoda - Vejprnice - Cihelna - Pankrác - po CT 2301 Kamenný Újezd - Blatnice - Rochlov - Hněvnice - částečně po CT 2210 Kladruby (opevnění a klášter) - po modré Obora - Ostrov u Stříbra - podél Hlubočky Heřmanova Huť - býv. důl Barbora - Rochlov - po zelené Doubrava, Myslinka - Vochov - Malesice - Radčice - Čertova kazatelna - Sylván - Zoo - Pod Záhorskem
 
 
V Kladrubech jsem sice už kolikrát byl, ale moc jsem to neprozkoumal jinde než v areálu kláštera. Kouknu na ŘOPík kousek před ním a snad se stihnu podívat i do samotné vsi. V Plzni na začátku tedy sjíždím do nové ulice Ke Slonům a pokračuji alejí k zoo. Kousek je třeba jet po silnici, ale když je tu teď most přes Mži, snadno se dá přejet na CT 37 směrem na Křimice. Podél Regensburské stoupám do polí za Skvrňany. Bohužel cesta na západní straně končí v poli, tak se kousek vracím, objíždím celý lán a po CT 2151 klesám k Brůdku. Na druhé straně údolí, hned za viaduktem, se vydávám přes černou skládku po lesní vymleté pěšině vhůru do lesů, kde budou za pár let jezdit vlaky😢 Lesem jihozápadním směrem křižuji modrou turistickou a cyklotrasu a mířím k průmyslové zóně Vejprnice. Skrz ní se dostávám na polní cestu a na úrovni bývalého lomu odbočuji vpravo do lesa na cestu, kterou se dostanu až do Tyršovy ulice v Tlučné. 
 
Z Tlučné jsem chtěl do Nýřan podél vlečky, nejlépe po pěšině. Bloudil jsem, bloudil, ale měl jsem zůstat na modré turistické značce, stejně jsem se na ni nakonec vrátil. Při nejbližší příležitosti jsem dojel k silnici, abych se tedy po ní dostal do Pankráce. Po CT 2301 sjíždím do Kamenného Újezdu a po polní cestě (tentokrát po CT 2258) pokračuji do Blatnice. Do Rochlova se pak dá dojet cestou podél lesa nad Kbelanským potokem. Naopak do Hněvnice to bohužel jinak než po silnici není možné. Dnes je chladno, jako by se už blížil podzim, a jedu proti větru, tak to do táhlého stoupání moc nejede. Ani úsek směrem na Sytno není kdovíjak zajímavý, alespoň tu není moc velký provoz. 
 
Silnice už ale bylo dost, na křižovatce před Lhotou u Stříbra odbočuji vlevo k zelené turistické značce, po níž vjíždím do lesa. Za Novým dvorem se blížím k dálnici, křižuji hlavní tah od dálnice ke Stříbru a po nějaké cyklotrase, která zase mění číslo, se dostávám ke statku Žďár, odkud musím sjet po silnici do Kladrub. Ani se mi nechce brzdit ve sjezdu, abych se podíval na (vzhledem k epidemiologickým opatřním zavřené) Muzeum čs. opevnění. Ještě mrknu na klášter, ale bohužel už se musím začít vracet, ani tentokrát se na kostel sv. Jakuba a cestu podél Úhlavky nepodívám.
 
Vydávám se po modré turistické značce po silnici vzhůru pod dálnici. Až pozdě zjišťuji, že by zřejmě mohla vést i cesta pod dálničním mostem kolem soustavy rybníků Raška, to vyzkouším příště. Modrá nicméně vede někam na jih, já pokračuji do Ostrova u Stříbra. Je tu krásná krajina, ale nechutně znásilněná nekonečnými skladovacími halami, které stále přibývají. Jak už pár desítek let víme, Česko je skladištěm Evropy v různých oblastech a to vždy v tom nejhorším slova smyslu. V tom logistickém je tato moje dnešní trasa podél D5 ukázkou hlouposti vedení správních vcelků na všech úrovních. Když tedy projedu mezi halami po zbytcích parádní lesní cesty do Ostrova, pokračuji kousek po silnici na Heřmanovu Huť. Jakmile je to ale možné, odbočuji zpět do lesů, a to ještě před Popovem v jedné zatáčce. Měla by vést cesta podél potoka Hlubočka. Je po deštích, cesta tu moc není, takže ve vysoké trávě to je fakt paráda😃 Nakonec jsem se ale dostal do huťské strany lesa, kde je cesta projetá více a tak se nemusím vracet.
 
Za Heřmanovou Hutí jedu podél trati kolem bývalých dolů po prašné cestě k dalšímu megaskladu, který přerušil i tuto komunikaci, takže musím podél plotu po navážce. Nad Přehýšovským rybníkem přejíždím dálnici po státní silnici a rychle unikám prudce vlevo na polní cestu do Rochlova. Odtud stoupám po zelené k rozcestí U Maška a pak pěknou lesní cestou lehce sjíždím do Doubravy. Zelená mě pak po silnici dovede až do Myslinky. To je hned, protože se celou dobu klesá. V Myslince jsem objevil hezkou zadní cestu přes pole, takovou zábavnou zkratku k CT 2301, abych nemusel až nahoru ke kruhovému objezdu. Cyklotrasa vede někam zase nelogicky, já jedu na východ, do Vochova. Na jeho západní straně se stále rozrůstá sídliště, další ukázka nekompetentnosti všech zúčastněných. Raději rychle mizím pod viaduktem po CT 2259 a upaluji do Malesic. Do Radčic po zelené jsem jel minule, tak tentokrát to vemu po cyklotrase. Do Plzně se vracím skrz rychle postupující stavbu západního okruhu, nad Čertovou kazatelnou, přes Sylván a zoo.
 
80 kilometrová trasa je za mnou. Máme hezký kraj, ale mohli bychom mít výrazně hezčí, těší mě, že tu stále zůstávají lesní a polní cesty bez lidí, kde se dá pěkně jezdit😊 Nějaké extra náročné se mi to ale nezdálo, "jen" necelých 900 m nastoupáno a terén nebyl nijak extrémní.
 
 
Kladruby- Muzeum čs. opevnění

Klášter Kladruby

 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat