neděle 15. srpna 2021

Velenovy 2021

25. 6. 2021

Náročnost: Velká
Terén: Asfaltky, polní a lesní cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - centrum Plzně - po pravém břehu Radbuzy Doudlevce - Hradiště - po NS Údolím Úhlavy Radobyčice - Útušice - Štěnovice - Čižice - Předenice - Lišice - Dolní Lukavice - Vícov - po červené Kucíny, Radkovice - Horšice - po CT 2186 Luh hájovna - po zelené Holý vrch, Měčín - Bíluky - Petrovice - Němčice - Újezd u Plánice - Kratice - Kvasetice - Račín - Zborovy - Velenovy

Po roce opět vyrážíme na víkend do Velenov. Ostatní tentokrát bez kola, ale my s Adamem neváháme a vyrážíme v pátek na cyklocestu. Trasu naplánoval Adam, takže se pojede po rychlých cestách. Máme navíc zpoždění kvůli shánění dárku na poslední chvíli pro Chorvata, který se ovšem nakonec stejně nepodařilo obstarat. Odbíjí tedy pátá hodina a proto hned nasazujeme pořádné tempo. Tedy přes centrum Plzně to moc není možné, ale jakmile vyjíždíme od Wilsonova mostu na břehu Radbuzy a trochu se to uvolňuje, už se to točí. Do Hradiště je to přes malý kopec, do Radobyčic ale pořád po asfaltu, takže expresní rychlostí. Tím více méně končíme s cyklotrasami vyhrazenými pro kola a pěší, pokračujeme po silnici do Útušic, ve Štěnovicích se vyhoupeneme z říčního údolí nahoru, průběžně se střídáme na první pozici a docela proti větru míříme do Čižic. Překonáváme údolí Čižického potoka a pokračujeme po úzké, ale pěkné silničce do Předenic.

Cesta pochopitelně rychle ubíhá, protože jedeme pořád kolem 30 km/h. Před Lišicemi se trochu stoupá, v tom kalupu to ale dá celkem zabrat. Prudce odbočujeme a jedeme vstříc Dolní Lukavici, kde chvilku hledáme polní cestu k osadě Vícov. Cesta od rozcestí Střížov je rozježděná auty a hodně bahnitá. Doposud jsme byli čístí, no... Křižujeme silnici na Přeštice a pokračujeme kolem bioplynové stanice po červené nahoru k lesu pod vrcholem Střížov. Opět masivním bahnem projíždíme asi kilometrový úsek, zároveň segment na Stravě, takže Áda to docela drtí. Do Kucín je to pak už po silnici a je dobře, že se z ní sjíždí na malou místní komunikaci, která se pěkně proplétá až do Radkovic a Horšic. Dostáváme se na opravdový venkov a pomalu také do krásné krajiny Švihovské vrchoviny. Ještě kousek, k Luhu, vede cyklostrasa, pak ale odbočuje, a my pokračujeme do hodně dlouhého táhlého stoupání k Holému vrchu po zelené. Opět je tu segment a první 3/4 kopce také nový asfaltový povrch. O to spíše se tu hecujeme a v tempu opravdu nepolevujeme. Až pod vrcholem je nějaký štěrk, po kterém se skoro nedá jet. Přesto tam padl KOM (😀 moc lidí tu opravdu nejezdí). Za vrcholem začíná také velmi dlouhý sjezd rozbitou cestou-k cihelně a zpět k silnici. Projíždíme Měčín po vedlejší ulici a následuje úsek po silnici přes Bíluky do Petrovic. Krajina je tu krásná, kopce ovšem také přibývají. Například z Němčic to stoupá pořádně. A do Újezdu u Plánice jsme si to zase sjeli😊

Před Kvaseticemi, u Kratic, sjíždíme na chvíli z nefrekventované silničky na polní cestu. No a do Velenov už to nemáme daleko, na východ ke křižovatce Račín, pak kus na jih do mírného stoupání, zkratkou kolem zemědělského družstva do Zborov a pak převážně příjemným sjezdem po rozbité úzké silničce posledních asi 5 km do Velenov. Nakonec jsme to zvládli za 2,5 hodinky průměrnou rychlostí 24,6 km/h! To jsme ani nečekali. Tma nám v patách tedy nebyla. Vzdálenost 63 km je něco nad očekávání, ale když se jelo tak dobře... Přesto to stačilo na téměř 850 nastoupaných metrů.