čtvrtek 12. srpna 2021

Zámek Kozel

16. 6. 2021
54 km
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 750 m
Terén:
 
Plzeň-Pod Záhorskem – Štruncovy sady – Prazdroj – Rolnické náměstí – Na Švabinách – V Pytli – Zátiší – Merfánka – ryb. Pod Tymákovem – PP Sutice – Sedlec – Nový rybník – pod Sedleckou skalou Na Kukačce – Šťáhlavy – podél Úslavy KozelNS Okolo Kozlu – Hájek – Šťáhlavice – po Hraběcí cestě Šťáhlavy – po červené Březová mýť – PP AndrejškyStarý Plzenec – po NS Staroplzenecká CT 31 – Koterov – po NS Údolím Úslavy Božkov – Lobezská ulice – hlavní vlakové nádraží – Šafaříkovy sady – Rooseveltův most – Pod Záhorskem
 
 
Už jsem se dlouho nebyl podívat na Kozlu, tak přestože je už půl šesté večer, vyrážím na menší okruh. Ze Záhorska sjíždím k Lochotínské lávce a pokračuji kolem Prazdroje až k Rokycanské. Zde projíždím areálem seřaďovacího nádraží nebo jižního zhlaví nebo jak se to jmenuje a vyjíždím u Úslavy na Rolnickém náměstí. Stoupám cestou do ulice Na Hraně a pokračuji podél pole nebo spíše přímo polem řepky na Švabiny. Ačkoliv tu lidi chodí, nepodařilo se rozbujelé rostliny nějak usměrnit a je to boj. Naštěstí je tento úsek brzy za mnou a vjíždím do polesí V Pytli, sjíždím k Božkovskému potoku a podél něj pokračuji až k samotě na kraji Letkova. Odtud mě vítr zavál na sever směrem k Zátiší, stále ani po letech tu cesty nijak neodpovídají mapě a ztrácí se různě v lese, kolem lesních školek, na pastvinách nebo těžebních prostorech. Takže jsem opět neprojel jen tak a asi dvakrát se vracel. Od samoty Zátiší objíždím lesem Letkov až ke žluté turistické značce, která mě pod dálnicí provede k rozcestí Merfánka. Zde vjíždím opět do lesa a přes kopec Stradiště mířím sjezdem k rybníku Pod Tymákovem. O nějaký dřevěný odštěpek jsem prorazil duši, tak ji měním a pak pokračuji podél Tymákovského potoka pod PP SuticeSedlecké rokli.

V Sedlci odbočuji na cestu kolem Starého a Nového rybníku, stoupám chatovou osadou a pak nově vyspravenou cestou k chatám Na Kukačce. Do Šťáhlav už dojedu po silnici, ale pak se protáhnu mezi baráky a pokračuji po louce k propusti do mlýnského náhonu a dále po parádní pěšince podél řeky. Tím se dostávám přímo k inundačnímu mostu a do areálu zámku Kozel. Ten je oficiálně od 18:00 zavřený, ale dnes jsou vrata otevřená a nikdo nikde, tak je to taková soukromá prohlídka zámeckého parku. Dokonce mi paní z okna radí, že nahoře už je zavřeno. Udělal jsem pár fotek, mrknul se ke skalce Švejcary a na doporučení vyjet spodem jsem nedbal, bylo otevřeno i nahoře. Pokračuji po NS Okolo Kozlu do míst, kde se potkává s horní částí oploceného parku. Zde odbočuji doleva k modré turistické značce. Dlouho se jí ale nedržím, hned sjíždím k soutoku Kornatického potoka Úslavy. Tím se dostávám na nejzazší místo výpravy a přes Šťáhlavice pokračuji do půlky dubové aleje/Hraběcí cesty. Ve Šťáhlavech jsem co by dup a začínám stoupat po červené až na Březovou mýť pod Radyní. Trochu sjíždím, pod bývalý lom, pak se vydávám k Andrejškám a opět sjíždím na kraj Starého Plzence po NS Staroplzenecká. Skvělým singlem s podjezdem se dostávám za trať. Trasu jménem Nuda jsem objel po zábavné stezce podél Úslavy. Z Koterova jsem jel celkem tradičně do Božkova. Z ulice Na Vyhlídce se dá projet za garážemi kolem stavby železničního koridoru do Lobezské ulice. Abych měl změnu, tak jsem do Záhorska projel kolem vlakového nádraží do Šafaříkových sadů a přes Rooseveltův most.

Celkem slušných 54 km, pěkné slunečné počasí, průměrná rychlost jen 17,7 km/h. 


Zámek Kozel

 

Žádné komentáře:

Okomentovat