pondělí 16. srpna 2021

27. 6. 2021

Náročnost: Velká
Terén: Asfaltky

Velenovy - Zborovy - Lovčice - Bližanovy - Neurazy - Klikařov - Vojovice - po zelené Žinkovy - po CT 2143 Březí - po zelené Svárkov, Letiny - Libákovice - Řenče - Osek - Háje - Nebílovy - Předenice - Čižice - Štěnovice - Útušice - Radobyčice - po NS Údolím Úhlavy Hradiště - po CT 31 Škoda park, papírna - Denisovo nábřeží - Rychtářka - Lochotínská lávka - Plzeň-Pod Záhroskem

Z Velenov se vracíme s Adamem ještě trochu přímější cestou, Nejprve stoupáme po zapadlé silničce do Zborov. Následuje klesání ke křižovatce u Račína. Pak se cesta dlouho tak nějak pohupuje přes Lovčice, Bližanovy a Neurazy. Sice je tu silnice II. třídy, ale provoz tu není veskrze žádný. Za Neurazy pokračujeme po zelené turistické, ta nicméně vede přes Klikařov do Vojovic po malé silničce. Až poté odbočujeme na cestu kolem Žinkovského rybníku k zámku. V Žinkovech stoupáme po CT 2143, protože jsme měli strach, že zelená bude nesjízdná. Asi nakonec nebyla. Tak jsme jeli ještě kus po silnici do Březí, kde odbočujeme vpravo a po rozbité polní cestě (která je v mapě vyznačena úplně stejně jako předchozí asfaltka z Žinkov!) stoupáme do Svárkova. Já jsem za terénní vložku rád, ale mít kolo na dobré cesty, rozhodilo by mi to trochu pantofel.

Ze Svárkova je prudký sjezd do Letin po hladké nové silničce. Co jsme si sjeli, to si za Letinami v táhlém stoupání nad Libákovice po CT 2187 (a také po červené turistické, která vede těch asi 5 km po úzké nepřehledné silnici💣). Nějakých 150 výškových metrů pod vršek Hájek, který má 588 m n. m. ale také znamená, že do Plzně musíme nutně ještě dost sjíždět.

Z Libákovic do Řenčí skutečně klesáme, do Oseka se to srovnává, ale do Hájů a k Mrtoli nad Netunicemi se ještě pekelně stoupá. To si vynahrazujeme sjezdem do Předenic, kde se jede sedmdesátkou hned, pakliže na to převody ještě stačí. Jak se blížíme městu, přibývá provozu, ale stále to není nijak dramatické, nad Úhlavou tedy pokraujeme do Čižic a po rovince do Štěnovic. Sjíždíme k zámku, přes kruhový objezd je to nedaleko do Útušic a tam pod kopcem předjíždíme dvojici cyklistů. Udělal jsem "chybu", že jsem se nepodíval, že se jedná o elektrokolo a jak mi klesla v kopci rychlost pod 25 km/h, překvapeně jsem koukal, že mě někdo předjíždí. Vše bylo rychle napraveno a nad dálnicí už elektristy sotva vidíme. Síly ještě máme, ačkoliv přes polohu Velenov o 200 m výše než je Plzeň jsme nastoupali přes 700 výškových metrů. Z Radobyčic jedeme po asfaltové NS Údolím Úhlavy do Hradiště, poté po CT 31 kolem Škoda parku k Radbuze. Proplétáme se mezi lidmi až do centra, pak projíždíme kolem Rychtářky k Lochotínské lávce a stoupáme domů do Záhorska a na alej Svobody. V podstatě celá cesta byla po zpevněných cestách a i přesto, že nebyla vůbec rovinatá, udrželi jsme průměrnou rychlost na 25,7 km/h. O tolik přímější jako cesta tam to zase nebylo, ujeli jsme opět 63 km. Velkou obtížnost výletu dávám proto, že jsme byli za dvě a půl hodinky zpátky v Plzni, pokud si to člověk rozloží na celej den, je to celkem pohoda😊