úterý 28. prosince 2021

Lávka u Kamenného rybníku

22. 10. 2021
35 km
 
Náročnost: Malá
Převýšení: 550 m
Terén: Lesní a polní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Kopeckého pramen - Sylvánský vrch - studánka Čumperka - Radčice - po zelené Malesice, Stráž - spalovna Chotíkov - Nevřeň - U Stýskal - po zelené Ledce - Dubský mlýn - Záluží - po modré Orlík - po místní zelené Kamenný rybník - lávka u Kamenného rybníku - Senecký rybník - Mikulka - Pod Záhorskem


Pátek odpoledne jsme měli nějaký program, přesto jsem chtěl stihnout ještě krátký výlet. Vyrážím tedy v už v půl druhé a mám tak dvě hodiny na to se vrátit. Prošmejdím pár pěšinek v nejbližším okolí. Vyjíždím pod Privamedem na pole za Kopeckého pramenem a stoupám do roští a mezi chatky. O kousek dál ale pokračuji po louce směrem k Sylvánskému vrchu a jsou to přesně tahle zapomenutá místa, která mě v Plzni baví a o která rychle přicházíme. Vyhoupnu se na Sylvánský vrch a mohu se pokochat pohledem na rozestavěný západní obchvat a další nákupní centrum ve výstavbě. Projíždím stavbou a rychle se zas vracím do míst, kde je svět ještě v pořádku, do lesa nad Radčicemi. Sjíždím kolem Kozí pece a studánky Čumperka do Radčic.

Z Radčic se vydávám po zelené do Malesic. Po nedávných vichřicích je tu spadlý strom, který jde na kole špatně překonat, ale nakonec jsem prorazil. Z Malesic sice pokračuji po zelené vedoucí po silničce do Dolního Vlkýše, ale na půlce cesty je odbočka vpravo vedoucí na kopec Stráž mezi Vlkýšem a Chotíkovem. I dnes pekelně fouká a protože jsem se stočil tak, že mi fouká do zad, tenhle kopec je zadarmo. Ze Stráže klesám k červené turistické, která vede od Chotíkova pod spalovnou. Klesám až skoro do Kůští po popadaných větvičkách. Před vsí se však vydávám vpravo na lesní cestu, která není zanesena v žádných mapách. Oni tu totiž jezdí jen motokrosaři. Podle stop, nikdy jsem je tu však nepotkal. Les je protkán hlubokými koryty, která se dají někdy špatně překonat. Vyjíždím na cestě nedaleko hlavní silnice na Karlovy Vary. Po nějakém hrubém štěrku dojedu těch pár set metrů k ní a nadruhé straně mě čeká sjezd po polní cestě do Nevřeně.

V Nevřeni hledám ulici na konci vsi odbočující vlevo ze silnice na Příšov. Tu jsem našel snadno, ale na kraji lesa vedou tři různé cesty. Kupodivu jsem vybral tu správnou, prostřední, mírně doprava. Pokračuji severovýchodním směrem až k zelené turistické trase. Kvalita cesty se sice trochu zhoršuje, ale takové přírodní cesty mám nejraději. Je navíc mírně z kopce, tak se dá jet rychle a přiblížit se polím nad Příšovem, kde se zelenou odbočujeme vlevo do dalšího sjezdu k Ledcům. Nikde nikdo, po vymleté cestě hledám tu nejlepší stopu a bohužel dole v zatáčce musím zastavit kvůli protijedoucímu autu. V Ledcích před návsí odbočuji vlevo. Na levém břehu potoka Třemošná projíždím areálem bývalého zemědělského družstva a pokračuji po louce k Dubskému mlýnu. Evidentně si tu zvykla jezdit auta, protože dojíždím nějakou dodávku. Od Dubského mlýna jedu kousek po silnici směrem na Záluží, ale od hřiště už využívám pěšinku, abych po silnici nemusel. Doposud jsem o ní nevěděl, dobrá volba😊

Ze Záluží se vyšplhám po modré k Orlíku a pak pokračuji po místní zelené trase vlastně podél silnice na Plzeň. Párkrát se to zhoupne, ale převážně sjíždím ke Kamennému rybníku a asi jen dvě vteřiny mě dělily od rekordu na úseku přes lávku u Kamenného rybníku. Domů se vracím kolem Seneckého rybníku a Prokopávky. Ještě vystoupám na Mikulku, no a pak sjíždím mezi univerzitou a nemocnicí do Záhorska.
 
Jenom taková pohodová rychlovka, ale i tak jsem stihl na 35 km nastoupat 560 m. Průměrná rychlost 18,9 km/h tedy není až taková sláva. 



Nová lávka u Kamenného mostu

 

Žádné komentáře:

Okomentovat