sobota 9. května 2015

8. 5. 2015

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Střední

Nám. Republiky-Štruncovy sady-po NS Údolím Berounky Bolevecký rybník-po žluté Senecký a Kamenný rybník-po zelené kolomazná pec a rozc. Zálužská silnice-(volitelně výjezd na Krkavec)-po CT 2151 Chotíkov, Košutka, rozhledna Sylván, Radčice-po NS Údolím Mže Plzeň-Nové divadlo-nám. Republiky

A máme tady středně náročný výlet po krásách nejbližšího okolí Plzně. Je skoro až s podivem, jak se dá z centra snadno dostat do přírody. Stačí se z náměstí vydat kolem mlýnské strouhy ke Štruncovým sadům, projet kolem fotbalového stadionu kolem soutoku Mže s Radbuzou přes lávku a po NS Údolím Berounky přejet louky za Roudnou. Asi 100 m za kruhovým objzedem pod Bílou Horou odbočíme vlevo na cestu, která nás dovede přímo k Velkému Boleveckému rybníku, kde se stočí cesta vpravo. Zanedlouho se k nám připojí žlutá turistická trasa (paralelně s CT 2151) z Bílé Hory, které se držíme kolem Košináře i Seneckého rybníku až ke Kamennému rybníku, oblíbené to rekreační oblasti Plzeňanů.

Dále budeme sledovat zelenou turistickou trasu. Není důvod se obávat terénu, naprostá většina je široká cesta zpevněná štěrkem. Pouze poslední úsek (200m) před kolomaznou pecí je kořenovitý, dá se ale objet neznačenou cestou. Následně se překřižuje silnice na Záluží a dojede se na rozcestí Zálužská silnice, kde se vydáme prudce vlevo po CT 2151 po hrubém asfaltu. Pro nenasytné cyklisty se nabízí možnost vystoupat po silnici (CT 35) a asflatové cestě (žlutá a zelená turistická trasa) na Krkavec, kde je rozhledna a občerstvení a sjet například po červené, kde je ovšem poměrně prudké klesání a náročnější terén. Ostatní si ušetří zhruba 150 výškových metrů a 3 km vzdálenosti a pokračují po zvlněné cyklotrase 2151 až na kraj Chotíkova, kde je možné se zastavit v cyklobufetu (značeno).

Po občerstvení se opět vrátíme na CT 2151 vedoucí  v tomto úseku společně s modrou turistickou. Pěknou lesní cestou se dostaneme až na kraj Plzně. Pokud využijeme možnosti vystoupat za drobný peníz na rozhlednu Sylván, budeme mít Plzeň jako na dlani. Pak si budeme užívat sjezdu do Radčic po asfaltu. Stále po CT 2151. Až z Radčic se držíme NS Údolím Mže, případně CT 37, které nás dovedou až k autobusovému nádraží rovinatou nivou Mže. Cestou na náměstí využijeme cyklostezku zřízenou podél Přemyslovy ulice. Ještě se pokocháme pohledem na Nové divadlo v Plzni a už jsme v samém centru na konci trasy dlouhé 22 km, s výjezdem na Krkavec pak 25 km. Jedná se o okruh vhodný pro krosová kola. Na trase není náročný terén, pouze kolem kolomazné pece jsou dva kratší úseky vedoucí po užší stezce s kořeny. Rovněž obtížnějšího stoupání se nedočkáme, pokud nezvolíme výšlap na Krkavec.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati