středa 1. prosince 2021

Psychiatrická léčebna Dobřany

8. 10. 2021

Terén: Polní cesty a asfaltky

Plzeň-Pod Záhorskem - Lochotínská lávka - centrum Plzně - Depo 2015 - Bory - Borský park - Škodaland - po NS Údolím Radbuzy Černý Most - podél Radbuzy Lhota - Cimrmanův most - Dobřany - psychiatrická léčebna - kaolinka Chlumčany - Vstiš - Vodní Újezd - Dobřany - Martinská stěna - po zelené Nová Ves - U Fulínů - Nová Hospoda - Pekelný rybník - Zadní Skvrňany - Plzeňská ulice - zoo - Pod Záhorskem

Počasí se pořád drží, je to neuvěřitelné. I když je chladno, opět je dnes jasno a tak cyklistické sezóna pokračuje. Pojedu na jih od Plzně, do Dobřan, takže logicky ze Záhorska musím sjet do centra. Poté se vydávám podél Radbuzy k Depu 2015 a začínám stoupat od řeky k nemocnici, kudy se dá zadem projet na Bory. Malá pauza na účast ve volbách a můžu jet dál, ať se zas nevrátim za tmy... Skrz Bory projíždím k Park hotelu a sjíždím Borským parkem zpět k Radbuze. Podél ní od Skautského údolí k přehrade v. n. České údolí. Kolem Škodalandu stoupám po NS Údolím Radbuzy k občerstvení U Červa a pak k lávce k osadě Černý Most.

Projedu mezi domky a po levém břehu po polní cestě mířím ke Lhotě. Lhota se extrémně táhne, už se staví těsně u dálnice a ta pěšinka podél řeky končí někde v roští, což jsem zjistil už v minulosti. Proto tedy využívám silnici a odbočuji na polní cestu až v zatáčce za D5. Následuje hezký úsek po louce. Je tu poměrně dost možností, kudy projet do Dobřan. Buď po malé rozpadlé lávce (myslím, že se jmenuje Cimrmanova) jako já nebo o kus dál po betonové lávce beze jména a nebo až po historickém kamenném mostu na kraji města.

Dobřany jsem projel sídlištěm k Dolní Kotynce a pak k léčebně, kde je zajímavý objekt vodojemu. Nezdržuji se dlouho, slunce zapadá, ochlazuje se a já mám polovinu cesty před sebou... Po silnici, kde teď skoro nikdo nejede, pokračuji ke kaolince Chlumčany. Je sucho, tak se neobávám odbočit na obslužnou cestu lomu směrem na Vstiš. Vyjíždím na křižovatce na silničce z Černotína, ale jen ji křižuji a pokračuji po stejně malé silničce do Vstiše. Po lukách za Vstiší bohužel nejde projet přímo do Dobřan, jsou tu oplocené pastviny. Zatím ale díky bohu jde projet po skvělé polní cestě k Vodnímu Újezdu a pak podél řeky zatím také není nesmyslně vyasfaltovaná cesta, ale naprosto boží rychlá polňačka.

Opět projíždím Dobřany od zmrzliny na náměstí a pak po kamenném mostě na louky. Tentokrát se moje cesty stočí k Martinské stěně, podél níž po zelené stoupám k letišti Líně. Po nějakých 2 kilometrech polní a lesní cestou vyjíždím v Nové Vsi, po zelené turistické trase ale pokračuji přes les až k dálnici. Hned za mostem odbočuji po asfaltce vlevo. K solární elektrárně je to po CT 2259, ta ale pak uhýbá do Sulkova podjezdem, já si držím směr a po lehce zarostlé cestě pokračuji rovně kolem rybníčku, podjedu výpadovku na Domažlice a za ní, než dojedu k Fulínům, odbočím směrem na Novou Hospodu na neznačenou lesní cestu. Různých pěšin je tu více, trochu se tu orientuji a tak se stáčím k Vejprnicím, poté ale přejedu silnici a jedu ve směru na Novou Hospodu. Opět je tu více možností, nejsou tu všechny cesty úplně nejlepší, ale projet se dá a takový terén mě baví. Jsem přecijen trochu překvapen, že vyjíždím v podstatě na kraji města na CT 2258. Zde ovšem odbočuji vlevo k modré turistické. Ta je jen orientační bod, vymletou lesní cestou sjíždím až k železniční trati a podjezdem se dostávám k Pekelnému rybníku.

Přebrodím Vejprnický potok, pár metrů musím po hlavní silnici na Plzeň, ale jak to jde, odbočuji doleva do stoupání k polím mezi Skvrňany a Křimicemi. Po polních cestách se šachovnicovým systémem dostanu až do Zadních Skvrňan. Poté podjedu trať, zamířím k Chebské ulici a pak se malou pěšinkou naproti Narcisové ulici protáhnu k chatám/domkům v konci Plzeňské ulice a tím se dostávám do poslední části výletu, na NS Údolím Mže, po níž jsem za chvilku u zoologické zahrady. Lochotínským parkem na závěr vystoupám k Lochotínskému pavilonu a do Záhorska. Poměrně málo nastoupaných metrů, něco přes 350 na délce 52 km. Aspoň že ta průměrná rychlost je přes 21 km/h.