sobota 5. února 2022

Quicktrip Air Park Zruč

24. 11. 2021
24 km
 
Náročnost: Malá
Převýšení: 300 m
Terén: Lesní cesty
 
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Prokopávka - Orlík - Zruč - Air Park - Třemošná - po místní zelené Ledecká silnice - vyhlídka U Záluží - Strženka - Košutka - Pod Záhorskem

Dneska je tedy hnusně, ale jak už jsem dlouho nic nedělal, přecijen vyrazím. Nebude to moc daleko, za chvíli je tma. Ze Záhorska jsem vystoupal na Mikulku a pak sjíždím k průtahu, který je možné překonat jen z ulice Pod Stráží. Pokračuji přes pole a lesík k Prokopávce, na hráz Seneckého rybníku a pak po cestě přímo podél lesní školky do kopce směrem k Orlíku. Je to v podstatě pořád rovnou za nosem, kousek podél betonové zdi areálu Škoda JS a když zeď končí, vydal jsem se šikmo vpravo. Modrou turistickou jsem úplně netrefil, ale dojel jsem do Vřesové ulice, takže v pořádku. Teď už je to jen kousek k Air Parku, jedu po cestě za areálem, na kraji lesa. Moc toho vidět není, plot kolem pozemku je vysoký. Něco ale přecijen zahlédnout lze.

Třemošná začíná asi o 200 m dále, takže projíždím Sklárenskou ulicí do Keramické, poté po rovince kolem hřbitova, nedaleko od skalních reliéfů, přes říčku Třemošnou a náves k místní zelené turistické trase, která vede podél trati k zálužským chatám. U vechtru se zelená stáčí k silnici do Břízy a po ní také vyjíždím na ledecké silnici. Za křižovatkou se jede k pár domkům, kde odbočuji do prudkého kopce po místní žluté trase k vyhlídce U Záluží. Nedaleké bílé útesy jsou dnes téměř zavezené skládkou. Odtud se vydávám po modré pod Krkavec. Na vrchol nestoupám, vyjíždím na rozcestí, která je bohužel bezejmenné, ačkoliv se na něm protínají 4 cesty se silnicí na Ledce. Zkusím prostřední, tedy ani na Krkavec, ani podél silnice na Plzeň, ale na jihozápad k červené trase. Po červené jsem jel jen chvíli, pak jsem se držel více vpravo a vyjel na CT 2151, po které jedu až ke křižovatce s další asfaltovou cestou, kde odbočuji prudce vlevo a mířím ke Stržence. Abych se dostal k tomu obytnému sudu, co je na břehu, sjíždím na pěšinku lesem. Později se ale vracím zpět a po červené převážně po lesní cestě nad PR Petrovka dojedu ke konečné 4 na Košutce. Poté už se jen proplétám sídlištěm, dokud nesjedu až k nám pod Záhorsko.

Mokrý, studený výlet, ale trochu jsem snad chytil i barvu do tváří, na které jen věčně věku svítí obrazovka. 24 km za hodinku a půl...


 
 
Air Park Zruč

 

Žádné komentáře:

Okomentovat