pondělí 4. dubna 2022

Rybník Vlčka - Chrást

22. 3. 2022
45 km
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 750 m
Terén: Lesní cesty, asfaltky
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Luční ulice - Zadní Roudná - Masarykův most - u sv. Jiří - po NS Údolím Berounky Bukovec - po zelené PR Zábělá - Zadní hájovna - po červené Vlčka, Chrást, Chrástecký vrch - V Podlesí - Bušovice - Kokotské rybníky - Nová Huť - Horomyslice - podél trati Ejpovice - po žluté Na Pohodnici - po zelené V Zátiší, V Pytli, Švábiny - Lobzy - Prazdroj - Ny Rychtářce - Pod Záhorskem
 
 
Tentokrát jsem nějak nevěděl, co si dát za cíl. Mam sice nápad na malý rybníček nad Chrástem jménem Vlčka, ale kdo ví, jestli se k němu vůbec dá dostat. Tak uvidíme...
 
Ze Záhorska sjíždím kolem kostela Všech svatých na Roudnou a za Černou ovcí po polní cestě kolem zahrádek mířím do Luční ulice. Odbočuji vlevo a vydávám se po zatím pěkné cestě po NS Údolím Berounky do Zadní Roudné. Už se tu dodělává cyklostezka podél silnice. Ale to je mi jedno, já jezdím mnohem hezčí pěšinou u řeky pod mosty. Musím si pak na Masarykův most vystoupat. Pak už musím proti větru nezábavnou rovinkou kolem areálu vodárny k mostu přes Úslavu. U sv. Jiří se vracím na NS Údolím Berounky, po které vystoupám na úpatí Chlumu, ale pak sjíždím k Chlumku. Do Bukovce je relativně nově chodníček podél silnice a pak průjezd podél trati s novým povrchem, za Bukovcem konečně začíná hezký terén, singl k viaduktu pod Zábělou. Ten podjedu na jeho severní stranu a pak odbočuji vlevo na neznačenou cestu nad tratí. Časem se trochu zhoršuje, ale sama vás navede do stoupání a vyústí u Zadní hájovny. Zde odbočuji vlevo do sjezdu po červené, který je zakončen na kraji lesa prudkou odbočkou vedoucí na moc hezkou cestu mezi poli.
 
Je to asi půl kilometru mírně z kopce, než začíná lesík a první domky. Zde to zkusím po kraji pole, je tu vyježděná stopa od traktoru, která by mohla vést právě k rybníku Vlčka. Kupodivu se zadařilo, už vidím vyšlapaný průchod skrz křoví na hráz. Poměrně hezké schované místo, i když rokle by mohla být i čistější. Hráz přejedu a pokračuji po polní cestě k silnici na Plzeň. Jsem vlastně na kraji Chrástu, takže to naštěstí v provozu není daleko. Hned ve středu vsi na kruhovém objezdu odbočuji vpravo a sjíždím ke Klabavě, kde se opravuje most, tak je tam provizorní skládací. Následuje prudké stoupání po červené, nejprve po asfaltce v zástavbě, pak po kamenité cestě. Na vrcholu, na Chrásteckém vrchu vidím cestu odbočující vpravo. Měl jsem za to, že tou jsem chtěl jet, ale nikoliv, tahle není vyznačena v žádné mapě. To ale nevadí, právě naopak, je to parádní pěšina. Jedna z více možností, kudy se vrátit třeba do Podlesí. Jsou tu spousty cest a mapa tu moc nepomůže, tak jsem jednu zkrátka zkusil, velká zajížďka mi nehrozí. Trefil jsem to dobře, vyjel jsem v horní části stoupání od Klabavy k Bušovicím. Všude jsou tu popadané stromy, ale postupně se pracuje na jejich odstranění.
 
Vyjíždím z lesa u chatek, cesta ještě stoupá k silnici, ale pak se rychle klesá právě do Bušovic. Vidím novou cestu, která stoupá ke Kokotsku podél silnice, já si ale vybral stoupání po NS Kokotské rybníky. Jede se dobře, i když cesta je nezpevněná. V lese pak ještě trochu kopec utahuje. Chtěl jsem projet po kraji lesa, abych vyjel naprosti cestě ke Kokotské studánce. To se nepovedlo, vyjel jsem tedy až u Horního kokotského rybníku. Orientaci trochu zhoršují desítky vyježděných cest od těžby dřeva. Kousek se tedy vracím po silnici a lesem, než trefím tu správnou cestu. Čeká mě neuvěřitelný sjezd-rychlý, dlouhý, s relativně slušným povrchem nad údolím potoka, kterému říkejme Kokotský. Sjezd končí až u koupaliště v Nové Huti. Za ním přejedu Klabavu, pak odbočuji do ulice U Jezu, kudy by se snad mělo dát projet k Horomyslicím. Asfaltka končí, míjím jez a skutečně se pod několika domy dostávám až ke golfu.
 
K železniční stanici jedu pod průmyslovou halou, pak znovu trať podjíždím a podél ní, kde už není ani drážní domek a skládky zarůstají, se pomalu blížím k Ejpovicím. CT 3 využiju jen na pár metrů, vystoupám do ulice V Rákosí a pak po žluté kolem lomu dalších 100 m výškových nad Kyšice k přivaděči a dalších padesát k Pohodnici. Nejedu sice přímo přes vrchol, ale na zelenou turistickou se připojuji jen o pár metrů níže. Nejprve lehce sjíždím k Zátiší, pak techničtější pěšinou a pak polet po štěrkové cestě k přístřešku Poštovská. Je hezky, takže poslední půlkilometr ke kraji lesa je plný vycházkářů parkujících u závory. Na kraji pole u Tesca po prašné pěšince projíždím na Švábiny, pak v podstatě přímo po poli na Rolnické náměstí a po levém břehu Úslavy ke "Stavebním strojům". Pak už jen kolem Prazdroje ke Štruncovým sadům a Lochotínskou lávkou na Severní předměstí.
 
Celkem 45 km po okolí Plzně po lesních cestách, všude sucho, takže úplně pohoda. Trochu mě překvapilo 750 nastoupaných metrů, tolik jsem nečekal.
 
 
 
Rybník Vlčka u Chhrástu

 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat