pondělí 25. dubna 2022

11. 4. 2022

Náročnost: Malá
Terén: Lesní cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Malý Bolevec - Prokopávka - Kamenný rybník - po místní zelené Orlík - Třemošná - po žluté rybník Kvočna (Nový rybník na Bílém potoce) - Myslivecký ryb. - Břízský mlýn - po žluté Žichlice, Třemošnice - Chotiná - po žluté Na Vartě - Žichlice - po zelené a místní modré Drahotínský rybník - po modré Zruč - NS F. Malocha - po žluté Bílá Hora - Bolevecký rybník - po NS Údolím Berounky Luční ulice - Roudná - kostel Všech svatých - Pod Záhorskem

Po práci bych vyjel někam na dvě hodinky, tak k rybníku Kvočna za Třemošnou by to mohlo vyjít. Ze Záhorska stoupám na Mikulku, pak sjíždím k Malému Bolevci oklikou přes světelnou křižovatku, protože při stavbě východího plzeňského okruhu se jaksi nemyslelo na frekventovanou pěší cestu z Mikulky k Boleveckému rybníku a čtyřproudovou silnici nyní nelze překonat. Protože už se po deštích cesty vysušily, pokračuji po pěšince přes pole a lesík k Prokopávce a pak za hřbitovem na velký Bolevec. Po překonání lávky u Kamenného rybníku se konečně dostávám mimo město a pokračuji po místní zelené podél výpadovky na Most. Lidí je tu málo, jede se dobře. Těsně před Orlíkem je cesta horší kvůli pokáceným stromům a větvím, ale projet se nějak dá. I nadále, už po cestě bez značení, jedu podél silnice I/27 a přejíždim ji po lávce od Záluží. Tím se dostávám k třemošenskému sportovnímu areálu.

Když vyjedu z lesa pod hřištěm, proplétám se uličkami až k nádraží. Jen o kousek dále odbočuji doprava na žlutou turistickou trasu, která mě dovede přes obec až k NS Okolo břehů. Tato naučná stezka vede právě k rybníku Kvočna (ten tu může být tak 7 let), jehož název odvozený od stejnojmenného skalního útvaru na východní straně se vžil na úkor oficiálního "Nového rybníku". Kupodivu tu nikde nikdo není a tak jedu sám singlem k Mysliveckému rybníku. Chci pokračovat na Žichlice, takže se stáčím vpravo a stoupám z údolí Bílého potoka. Lensími cestami projíždím až k místní zelené trase, která prudce klesá k odbočce na Břízský mlýn ze silnice do Hromnic.

Odtud pokračuji znovu po žluté parádním singlem nad říčkou Třemošná. V půli cesty, u brodu, mě vyděsila masivní štěrková navážka na cestě, ale byly tím upraveny jen dva úseky cesty naštěstí, ty technicky trochu náročnější, teď už sem můžou pohodlně motorky, kočárky a tak. Pěšina se ale krásně klikatí a přál bych si, aby nekončila tak brzo. Žichlice jsou asi kilometr za brodem. Za Žichlicemi vede žlutá po silnici do Třemošnice. Tak jako tak pokračuje nezpevněná cesta, já jsem se rozhodl vyzkoušet tu po pravém břehu, kterou neznám. Sjel jsem tedy k mostku a k mému překvapení široká cesta vede až do Chotiné. Na kraji vsi jsem si všiml prudce stoupající pěšinky směrem na jih, tak jsme ji vyzkoušel. Vede na pole, ale po kraji se dá pokračovat k nějaké skládce a na náves přijíždím mezi statkem a hřištěm. Rozhodl jsem se trochu si prodloužit trasu, protože je opravdu hezky a pokračuji po žluté, kde mě na konci vsi znechutí léta odložené vraky na kraji lesa, pak už se ale soustředím na intenzivní stoupání ke kopci Na Vartě. Krátce na to, co vyjíždím z lesa, je odbočka polní cesty doprava, zpět na západ tudy projedu skrz pole a les znovu až k Žichlicím.

U zemědělského družstva se chytím místní zelené, stoupám na vršek U Petra, překonám silnici a na konci lesa odbočuji vpravo na místní modrou vedoucí k Drahotínskému rybníku. Ten skoro celý objíždím po modré na kraj Zruče. Zručskou aglomerací pak projíždím na zbytky luk a polí směrem k Druztové a vyjíždím až na silnici mezi Druztovou a Sencem. Po malé pěšince se dá sjet na konec NS Po stopách F. Malocha a pak po žluté klasicky přes rozcestí Pod Vysokou na Bílou Horu. Z Bílé Hory jedu tentokrát pěšinkou od volejbalových hřišť k Boleveckému rybníku a poté podél řeky pod Masarykovým mostem k NS Údolím Berounky. Polní cestou pak přejedu k jižnímu vjezdu do FN Plzeň a kolem kostela Všech svatých se vracím do Záhorska.

Nakonec lehce přes 42 km, skoro celou cestu mimo zpevněné cesty, tak to má být😊 Průměrná rychlost 19,9 km/h.