sobota 28. ledna 2023

Čertův kámen (Ostrý kámen)

48 km
9. 10. 2022
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 750 m
Terén: Štěrkové a asfaltové cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Roudná, U Pramenů - Luční ulice - Po NS Údolím Berounky ČOV - Pecihrádek - u sv. Jiří - po NS Údolím Berounky Chlumek - Bukovec - po zelené polesí Zábělá - zadní hájovna - po červené Chrást - po CT 2159 Nová Huť - Čertův kámen - Klabava - Pod Čílinou - Čílinské polesí - D5 sjezd 67 - Pohodnice - po zelené U Zátiší, V Pytli, Švabiny - Lobzy - Lobezský park - po NS Údolím Úslavy Lopatárna - Na Sudech - Mikulka - Pod Záhorskem 
 
 
Byl to  jeden z těch podzimních dní, kdy bylo ale opravdu ošklivě. Hlavně tedy v Plzni. Přesto jsem se dokopal a vyrazil na kolo. Vyjedu si na Čertův kámen, který byl pro mě z neznámého důvodu nedávno přejmenován na Ostrý kámen. Ze Záhorska mířím na Roudnou k pramenům a pak po polní cestě do Luční ulice. Pěknou stezkou po NS Údolím Berounky dojedu skoro až k Masarykovu mostu. Ve skutečnosti ho podjedu po pěšince podél řeky a poračuji dál kolem areálu čističky. Jako vždy je to tu rozbahněné, ale dnes jen na několika kratších úsecích. Na závěr mě čeká prudké stoupání na Pecihrádek a pak sjezd k lávce před sv. Jiřím. Zde odbočuji doleva znovu po CT Údolím Berounky a stoupám po asfaltce pod Chlum. I naučná stezka bohužel vede po asfaltu a sice do Chlumku. Tam jsem se rozhodl, že z druhé strany vyzkouším průjezd do Bukovce. Jednou už jsem to jel obráceně, ale skončilo to šplháním po skále. Ani tentokrát nejsem úspěšný, asi se opravdu nelze nad řekou dostat do vsi. Vracím se tedy před šikanou zpět k silnici.
 
Z Bukovce pokračuji po zelené nádherným singlem, nádherným tehdy, když tam nejsou lidé😀 Za lávkou u rozcestí Polesí Zábělá odbočuji vpravo, podjíždím viadukt a za ním se vydávám vlevo, kam vede neznačená cesta. Asi kilometr a půl jedu podél bývalé tratě, pak se cesta stáčí do kopce na východ k zadní hájovně. Od hájovny už je to klasicky po červené přes louku pod rybníkem Vlčka do Chrástu. Hustá mlha, rosa na vysoké trávě, podél cesty alej stromů-romantika jak vyšitá, posuďte sami na fotce níže. Z Chrástu volím CT 2159 údolím Klabavy do Nové Huti, kde se stočím ke koupališti a za níma  za zatáčkou na rozdvojení cest vybírám tu více do kopce vpravo. Je to slušná lesní cesta, která však docela nepříjemně stoupá nad roklí potoka. Vím však, že po modré to nejde vystoupat, obzvlášť takhle za mokra. Docela rychle mi to uteklo k severojižní cestě Kokotským polesím a navíc se dostávám nad mraky!
 
Na rozcestí odbočuji vpravo a za půl kilometru nesmím minout odbočku k Čertovu kameni, u kterého asi před rokem vznikla mýtina a dnes je celý na slunci😊 Nejsem tu také sám. Obhlédnout ho ale netrvá dlouho, tak zas pokračuji zpět na velkou cestu, která mě dovede převážně sjezdem k CT 2159. Pak už jedu po této cyklotrase až do Klabavy. Z obce stoupám po silnici kolem železniční stanice a bohužel pak musím kus po frekventované silnici II/605, tedy bývalé pražské. Asi za 600 m, na horizontu, je konečně lesní cesta vpravo pod Čílinou, kam sjíždím. Kousek stoupám přímo k vrcholu a pak odbočuji na nezpevněnou cestu vedoucí jižně od dálnice podél ní. Také je tu jako obvykle dost bahna, s tím jsem ale počítal. Jinak je to pěkná cesta, která mě dovede až ke sjezdu č. 67 dálnice D5 u Ejpovic. Podjedu dálnici, křižuji silnici do Tymákova a jako bych chtěl najet na dálnci, pokračuji do kopce. Z nájezdu odbočuji polní/obslužná cesta vedoucí podél. U lávky však odbočuji vpravo, chci jet k Pohodnici. Vjíždím do lesa a stoupám, vím, že pak chci odbočit po zelené vlevo, tak mám oči na štopkách. I tak jsem minul, takže trochu jako dement jedu až k přivaděči, objedu celý vrcholek a o cestu dál se vracím, abych se dostal zpět na zelenou a mohl jet k Zátiší nad Kyšicemi.
 
Dál zelené skoro už jen klesá, nejprve lesní cestou, pak širší štěrkovou, a to přes polesí V Pytli až na dohled obchodní zóně. Tam zelená končí, já pokračuji na Švabiny a přes pole do Lobez. Lobezským parkem a po NS Údolím Úslavy se vracím k Rokycanské a ještě dále k Lopatárně. Jelikož se mi nechce jet po silnici ani přes Luční, jako na  začátku, pokračuji ulicí Na Sudech a v momentě, kdy je to možné, za opěrnou zdí, odbočuji vlavo na polní cestu stoupající na Mikulku. Z Mikulky pak už jen sjedu do Záhorska.
 
Přišlo mi, že jsem sotva vyjel z Plzně, ale svítí mi tam 48 km, tak to je fajn. Průměrná rychlost 19,3 km/h a maximální údajně 64,3, to tedy ani nevím kde. Bonusem mi bylo, že jsem dojel až ke slunci!😃  
 
 
 
 
 
Čertův (Ostrý) kámen, Kokotsko

Čertův (Ostrý) kámen, Kokotsko

Cestou k Chrástu

 
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat