úterý 16. ledna 2024

7. 9. 2023

Náročnost: Malá
Terén: Lesní cesty a asfaltky

Plzeň-Pod Záhorskem - Roudná - Štruncovy sady - U Ježíška - Slovany - střelnice Lobzy - Švábiny - V Pytli - Na Pohodnici - lom Kyšice - podél Klabavy Horomyslice - Dýšina - rybník Vlčka - po červené zadní hájovna - polesí Zábělá - po zelené Bukovec - Chlumek - po NS Údolím Berounky u sv. Jiří - Zadní Roudná - Roudná - Pod Záhorskem

Dnes mám čas přesně na kratší výlet k lomu Kyšice, který jsem si vyšetřil přesně na takovouhle příležitost. Nepojedu přímo, vyzkouším nějaké pěšinky pro zpestření. Přes centrum toho zas tolik nevymyslím, jedu kolem Roudenských pramenů, za Černou ovcí, přes lávku ke Štruncovým sadům a pak proti proudu Radbuzy. U Jána přejíždím na pravý břeh, po kterém pokračuji kolem Ježíška a papírny k Liliové ulici. Právě tou a Motýlí ulicí vystoupám na Slovany a pak klesám k Úslavě na Vyšehrad. V Lobzích přejedu řeku a pustím se do prudkého stoupání kolem areálu střelnice. Když jsem se vyškrábal nahoru, vidím, že pěšinka na Švábiny je zoraná, takže jedou podél posledních domů a chatek k Letné a na Švábiny dojedu po cestě uprostřed pole. Pak pokračuji podél chatové osady k nákupnímu centru, kde se spojuji se zelenou turistickou trasou, po které projíždím po štěrkové cestě celým polesím V Pytli k Zátiší a za silnicí ještě k Pohodnici. Kousek před ní volím neznačenou nábližku k lávce přes dálniční přivaděč. Za loukou nad Kyšicemi, kudy se vždy rád svezu do vsi, mě už čeká areál lomu. Jedu proto dnes pěšinkou více východně, abych dorazil na kraj obce. Za silnicí je cesta, po které sjíždím až k dobývacímu prostoru kousek od Ejpovic, na jehož dně je jezírko. Nikdo tu není, v klidu se můžu pokochat a pak se kousek vrátit k pěšince/singlu vedoucí do Ejpovic.

Parádním rychlým sjezdem mezi stromy a keři projedu asi k bývalému vodnímu kanálu od lomu, který už dnes ani není znatelný. U prvního domku se stáčím o 180° na cestu o pár metrů níže, která mě vede podél trati, pak trať podchází a pak už jedu podél Klabavy nejprve po CT 3, pak pod chatovou osadou a pak po golfové trase až do Horomyslic. Tam podjíždím trať a pod průmyslovým areálem mířím do Dýšiny, konkrétně do Horomyslické ulice za vlečkou. Z Dýšiny nad Chrástem vybírám polní cestu nad bývalou cihelnou, překonám hlavní silnici na Plzeň, sjedu k rybníčku Vlčka, překonám jej po hrázi a pak se napojím na červenou turistickou trasu. Ta mě dovede k zadní hájovně. Kousek před ní odbočuji vpravo a jedu neznačenou cestou nad bývalou tratí až k rozcestí Polesí Zábělá. Po zelené je to pak už jen kousek do Bukovce. Když nepotkáte lidi, tak po parádním rychlém singlu. Do Chlumku nechci po asfaltu, takže se protáhnu nad Berounkou. Pak už to nejde jinak než po NS Údolím Berounky ke sv. Jiří.
Do Záhorska se vracím Jateční ulicí a opět po NS Údolím Berounky.

Dá je práci najít, ale ještě nějaké hezké cesty kolem Plzně existují, takže to byl hezký krátký výlet. 20 km skoro přesně na dvě hodinky, převýšení pak kolem 500 m.