pátek 5. ledna 2024

Zámek Luhov

52 km
1. 9. 2023
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 700 m
Terén: Polní a lesní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Lochotínský park - Sylván - západní obchvat - Radčice - kaple Panny Marie Pomocné - po zelené Malesice - Červený mlýn - Město Touškov - rozc. U Košetic - Čemínský potok - Líšťany - po CT 2296 Lipno - po zelené přehrada Hracholusky, Hracholuský potok - Plešnice - po CT 37 U Chaloupků - po modré U Čtyř sudů, Na Svanku - Bdeněves - pop CT 37 Kozolupy, Vochov - Křimice - Skvrňany - Na Jíkalce - Kalikovský mlýn - Rondel - Pod Záhorskem
 
 
Ty vogo, září, vyjíždím pozdě a ještě s větším zpožděním píšu článek na blog. Chtěl jsem dojet na zámek Luhov, ale musel jsem výlet trochu zkrátit, abych nejel do hluboké noci. Vyrazil jsem ze Záhorska horem k Lochotínskému parku, vystoupal nad zoologickou zahradou a pokračoval pěknou pěšinkou pod Sylvánem k lesu nad Čertovou kazatelnou. Je nutné sjet k podjezdu západního obchavtu a pak ještě překonat sjezd vedoucí do Radčic. Projedu vsí a pak protože se mi nechce jet po (zbytečné) asfaltce k Panně Marii Pomocné, jedu alternativní nezpevněnou pěšinkou přes kopec o něco severněji. Ke kapli se sjíždí, poté se vydávám opět nahoru po zelené turistické trase. Znovu klesám do Malesic, projíždím přes náves a pokračuji podél řeky na pravém břehu pěšinou k Červenému mlýnu. Kousek před ním se po delší době odvažuji na schovanou lávku a hle! Ona je tu lávka nová, tak to je paráda. Na druhé straně řeky jsou pěkné polní cesty vedoucí do Touškova. I tady zřejmě brzy vziknou asfaltové dálnice pro cyklisty, kteří tu nejezdí. Nebo já tu aspoň nikoho nepotkávám, jen lidi, kteří venčí psy. Touškov opět celý projedu až k fotbalovému hřišti a hřbitovu. Za ním objedu rybník, přejedu silnici a začínám stoupat kolem rokle, kde se jezdí cyklokros. Obvykle podmáčenou loukou se dostávám k lesu, první možnost k odbočení u remízku nechávám být, pokračuji ještě dál. Na kraji lesa nad bývalým višňovým sadem se potkávají snad 4 cesty, já jedu v podstatě přímo na severozápad. Za chvíli se dostanu k červené turistické trase, kterou jen křižuj, protože dál by měla vést cesta podél lesa k silnici nad Újezdem nade Mží. Bohužel se cesta postupně ztrácí a lesem se moc dobře jet nedá, přesto jsem překonal několikasetmetrový úsek, protože pak už jsem si vybavoval, že od skládky zeminy za lesem se určitě dá projet. Na cestu, kterou jsem zjara projel, jsem se bohužel nedostal, ale dokázal jsem se po poli probojovat až k silnici. Po CT 2196 dojedu ke křižovatce, potom doleva a až kousek před Pískem sjídžím ze silnice na sever. Po lukách a mezi háječky sjedu k Čemínskému potoku, kousek vystoupám na druhé straně údolí a odbočuji na tradičně rozježděnou cestu do Líšťan.

Fakt si nemůžu vzpomenout, kam jsem ten den chtěl dojet. Podle mě do Luhova, proč se tak nakonec nestalo, co mě vyděsilo, jestli to bylo počasí nebo blížící se tma, to je mi záhadou. Asi tma, jelikož jsem se zdržel v lese támhle někde u Košetic. No každopádně jsem z Líšťan jel po CT 2296 do Lipna. Je to klasická polní cesta, jedna radost. Jenom si nepamatuju, že bych ji kdy využil, zvláštní. Jinak právě tady by byla ideální příležitost si zajet jen kousek a prohlédnout si zámek v Luhově. Z Lipna jsem si vybral zelenou turistickou trasu. Tady jsem dlouho nejel za šera, asi tak naposled před čtvrt rokem😀 Stejně se tu ale ve změti cest moc nevyznám. Sjíždí se do údolí bezejmenného potoka podél chat, kterých postupně ubývá. I cesty vlastně postupně mizí, pamatuji si, že se tu často mění i trasování zelené. Přímo v údolí u potoka je to pro kamzíky, s kolem na zádech. Když to všechno přeskáčete, čeká vás prudké stoupání k nějakým větším cestám. Kdo chce, může si udělat odbočku k vyhlídce na hráz Hracholusek, já tentokrát vynechám a pokračuji přes další hřebínek dále pod přehradu k jediné lávce přes řeku. Asi 300 m pokračuji po zelené po proudu kolem chat, pak odbočuji vpravo po travnaté cestě kolem chat a postupně více a více stoupám údolím Hracholuského potoka. Takovou zajímavou serpentinou se vyhoupnu nad les a nad chatu a zbývá kousek do Plešnice. Hezky jsem si do ní vystoupal, takže mě samozřejmě čeká sjezd do obřího viaduktu, načež se znovu výstupem po CT 37 vracím na úroveň trati a jedu dlouhou rovinkou po štěrku k chatové oblasti U Chaloupků. Právě zde se vydávám na jih dalším viaduktem po modré turistické trase. Překonám hlavní tah na Stříbro, dojedu do lesa Na Svanku k nepojmenovanému vršku a jednou z cest se vydávám na cestu na východ, zpět směrem k Plzni. Žádná cesta tam nevede přímo, ale musíte se vždy snažit vrátit do směru, pak vás to vyplivne na kraji lesa nad Bdeněvsí a to je to, co chcete. V lese už  mám trochu strach, protože tyhle cesty tak dobře neznám a stačí nějaký klacek, pařez nebo kámen a letim... Taková nehoda se mi naštěstí vyhnula. Polet polní cesotu k Bdeněvsi ale musím mírnit, tam zas stačí špatně postřehnutý stín ve vyjeté koleji. I tohle dopadlo dobře. Po CT 37 projedu vsí do Kozolup, vystoupám kolem nádraží, pod tratí malým podchodem a hurá do Vochova. Na štěrkové cestě nejsou moc vidět loouže a výmoly takhle skoro za tmy, jinak se tu jezdí dobře. Aspoň ale nejsou vidět ta otřesná sídliště ve Vochově. Z Vochova už zapínám světlo, přecijen musím po silnici do Křimic na Horničku. Po CT 2151 mířím ke křížku sv. Vojtěcha a pak neznačenou cestou do Zadních Skvrňan. Po cyklostezkách podél trati uháním do Skvrňan Předních, potom přes Jíkalku ke Kalikovskému mlýnu a pak přes park k Rondelu a jsem doma.

Hezkých 52 km, škoda že jsem nedojel do toho Luhova, ale fotku sem stejně vložim😁 Jinak jsem vybral dobrou trasu, málo asfaltu, docela hezké a rychlé úseky, něco přes 700 nastoupaných metrů.
 
 
 
 
Zámek Luhov

 
 
 
 

 

 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat