sobota 13. ledna 2024

3. 9. 2023

Náročnost: Malá
Terén: Polní a lesní cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Bolevec - po žluté Kamenný ryb. - Orlík - Tatran Třemošná - Na Bohoutově - po místní červené Horní Bříza - Modrý kříž - kaolinový lom - po NS Horní Bříza severní a jižní jáma Plaských odklizů - Horní Bříza - Bílý potok - rybník Kvočna - po žluté Českobřízský mlýn - Česká Bříza - Zruč-Senec - po místní modré Pod Vysokou - po žluté Bílá Hora - Bolevecký rybník - Roudná - Černá ovce - Roudenské prameny - Pod Záhorskem

Jako tradičně mám jen omezený čas na výlet, vše v dosahu už jsem asi prozkoumal, tak to vezmu do Horní Břízy a snad tam najdu nějaké pěkné místečko na fotku u nádraží.

Vyrážím vzhůru ze Záhorska podél Lidické ulice a pak Ledeckou ulicí na Bolevec. Sídlištěm projíždím na konečnou tramvaje a pak pěšinkami k Šídlovskému rybníku. Po žluté mezi lidmi musím ke Kameňáku a za rybníkem po písčité cestě pod elektrickým vedením přes několik kopečků až k Orlíku. U Záluží přejíždím po lávce obchvat Třemošné. Hned za lávkou zkusím malou pěšinku v lesíku, kterou se dá dostat až ke sportovnímu areálu Tatran. Sjíždím Okružní ulicí, přejíždím Zálužskou a pokračuji na sever z kopce na dohled bývalému mlýnu. Sjíždím ale ze zpevněné cesty a pokračuji po louce pod estakádu, kde zároveň překonám potok a stoupám ke trati. Překonat tu nejde, musím to objet až na kraj Třemošné k nejbližšímu přejezdu. Nechci jet klasicky podél trati, takže to zkusím po neznačené cestě přes Panskou jámu. Kupodivu jsem projel a tak se těším, že tuto trasu zařadím mezi oblíbené a budu ji jezdit častěji. Ačkliv když jsem objel louku, cesta se tak trochu ztratila, jsou tu ale nějaké další, tak to časem vyladím. Nakonec jsem ke hřbitovu Nad Bohoutovem dobře dojel a pokračoval po místní červené právě až do Horní Břízy. Fotím si scénu na nádraží, když tu se ke mně na štěrkový "perón" někdo blíží. Už už si řikam, pro krista teď zrovna sem musí někdo jít?! A on Ota, s Káťou si vyrazili na podobný výlet jako já. Přidávám se tedy k nim, že prý dojedou jen k lomu a budou se vracet.

Společně stoupáme po místní zelené k Modrému kříži. nejprve zkoušíme velkou dopravní cestu na jihozápad, ale dobývací prostor je hodně daleko. Přejíždím tedy o kus dál k lomu Trnové, kde jsem byl snad letos prvního ledna? Tam je výhled lepší. Můžeme tedy s klidným svědomím vyrazit ku Plzni. To už vede Ota se svými neomylnými hodinkami😁 po NS Horní Bříza jedeme přes Plaské odklizy, ale nevracíme se do města po značené cestě, jedeme podél oploceného areálu na zpracování horniny. To je dost nepoužívaná cesta, ale ještě tam nebyly silné kmeny stromů, tak jsme to projeli. Jak tu cestu potom u mapy naklikal, to nevím, jeli jsme úplně mini pěšinkou mladým velmi hustým lesem, moc jsem ani nevěřil, že to projedeme. Trochu na punk a s improvizací, ale dokázali jsme se dostat na cestu pod Velkou Lužinou. To také není velká cesta, ale dá se po ní jet. Překonáme hlavní silnici na Most a míříme podél Bílého potoka přes louku a lesem ke Kvočně. Zhruba u Mysliveckého rybníku začíná i NS Okolo břehů, po které se dostaneme až ke zmíněnému rybníku Kvočna, také někdy nazývanému Nový rybník. Po proudu Třemošné jedem po žluté k Českobřízskému mlýnu, vystoupáme přes Českou Břízu a po silnici se vracíme do Zruče. Po místní modré projedeme Senec a po prašné cestě jsme za chvíli na rozcestí Pod Vysokou. Klasicky po žluté pak pokračujeme na Bílou Horu. U Boleveckého rybníku se loučíme, Káťa s Otou jdou na pivo, já už se nechci zdržovat. Po NS Údolím Berounky jedu na ROudnou a je to možná rozlučkový průjezd touhle parádní cestou, protože v době, kdy píšu příspěvek, už víme, že ji papaláši navždy zničili asfaltem😢 Kolem Roudenských pramenů se vracím do Záhorska se 42 km na účtu. Průměrná rychlost je dnes nižší, hledali jsme trochu cestu kolem kaolinky. Jinak moc pěkný výlet s průjezdem zase dalších nových pěšinek😊