úterý 20. října 2020

U Mloka (Třímany) -> Radnice

9. 8. 2020

Terén: Asfaltky

Tábořiště U Mloka - Třímany - Hřešihlavy - Svinná - Kamenec - Svatá Barbora - Radnice - vlakem Plzeň-Doubravka - Jateční ulice - Roudná - Pod Záhorskem

Včera jsme jeli punkovou cestou z Plzně k Berounce u Tříman, dnes po dlouhém (časově) splavení Berounky na lodi z Liblína se vydáváme na cestu zpátky. Původní plán byl dojet do Plzně na kole, jenže to bychom nesměli sjet těch 10 km na řece za 7 hodin😀

Vyrážíme tedy v šest hodin a "v sedm" jede vlak z Radnic. První už jsou za zatáčkou a... Vilda má prázdnou duši. Rychle se na to vrháme, holky už jsou skoro v Třímanech, my ostatní se o chvíli později pouštíme do prudkého kopce právě do Tříman. Jedeme po silnici, protože nás tlačí čas. Stoupání končí až nad Hřešihlavy o 200 výškových metrů nad základním táborem. Zvlněným terénem nicméně s převažující stoupavou tendencí jedeme spíše proti větru do Svinné. Bohužel se skupina cestou roztrhala a schovala za zatáčkou. Takže ačkoliv jsme jeli dobře, měl jsem obavy, jestli nesjeli z cesty na křižovatce, která k tomu přímo vyzývala. Že je před námi hlavní peloton až tolik, že jsme je nezahlédli ani v údolíčku kolem Svinné, to jsem nečekal. Vzhledem k tomu, že následuje dlouhé klesání, těžko se můžeme navzájem dovolat a tak trochu ztrácíme další drahocenný čas.

Zajíždíme za Svinnou do lesa a kolem Hlohovického potoka je velmi chladno. V Kamenci jsme naštěstí za chvilinku, máme ještě naději, že vlak stihneme. Sjíždí se také celá skupina, střídáme se na prvním místě. Postupně se domlouváme, že jedna část pojede koupit lístky, druhá dojede, co jí budou síly stačit. I tak si všímáme hezkých mokřin Radnického potoka kolem Svaté Barbory. Vlak jede nakonec 19:02 (naštěstí to není 18:58) a přijíždí k nástupišti ve stejný čas jako my. Kámen ze srdce nám spadl, lístek se kupuje u štiplístka😁 Ten chudák musí dělat i výpravčího a mašinfíru. Cestou z Radnic přebíhá z oboustrané lokálky z jednoho stanoviště na druhé ve Stupně a Ejpovicích-masakr.

Nicméně je to pohodář, s osmi našimi a dvěma dalšími koly nemá problém a dal nám hodně férovou cenu. Na Doubravku dojíždíme asi za půl hodiny, už je celkem šero, takže se potvrzuje, že celé na kole by to byl nesmysl. Dojíždím tedy Mohylovou ulicí a Jateční k Masaykovu mostu a přes Roudnou do Záhorska pětikilometrovým zbytkem.

Nebyl to úplně tradiční výlet, ale stál za to😉 Celkem 21 km, ale přitom 350 nastoupaných metrů.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati