64 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 450 m
Terén: Polní a lesní cesty
Plzeň-Pod Záhorskem - rondel - zoo - Zadní Skvrňany -
Vejprnice - Tlučná - Pod Torovkou - Nýřany - Humboldtka - Větrná jáma
- Nový (dvůr Gigant) - Záluží - Kotovice - po CT 2269 Chotěšov -
Metálka - pinky Chotěšov - Vachtlův mlýn - Vstiš - Vodní Újezd
- Červený Újezd - Líně - po NS Líňská Sulkov - Valcha - po zelené Nad
Valchou - po žluté v. n. České údolí - Borská Pole - Goldscheidrovka -
Techmania - Kalikovský mlýn - Rondel - Pod Záhorskem
I když není moc hezky, projedu se k Chotěšovu k pinkám po bývalé těžbě. Ze
Záhorska mířím k Rondelu, pak ulicí Ke Slonům pokračuji k zoologické
zahradě. Na konci Plzně projíždím k lávce přes Mži, kousek jedu směrem na
Křimice po CT 37, ale podél řady domků vedoucích z Plzeňské ulice pak
projíždím do Zadních Skvrňan. Podjedu železnici, stočím se na západ a
překonám po mostě Regensburskou ulici. Hned za ní vede do polí zpočátku
asfaltová cesta. Ta je sice slepá, ale asi po 200 m z ní odbočuje polní
cesta. Po ní dojedu k CT 2151, ale využiji ji jen na malý kousek směrem k
Brůdku. Na dalším rozcestí odbočuji vpravo na ještě o něco menší polní
cestu. Tudy dojedu k cestě od Křimic. Po ní pokračuji na jih až k silnici do
Vejprnic. Krátký úsek musím jet i přímo po ní, ale sjíždím vlevo k brodu
přes Vejprnický potok pod Pekelným rybníkem.
Viaduktem pod tratí pokračuji do lesa, už je to co by kamenem dohodil do
vsi. Projíždím z východu na západ a z Kaštanové ulice se dá někdy po
pěšince, jindy přes pole projet do lesa. Zde sice vede modrá turistická, ale
já jedu neznačenou cestou vlevo, ta vede k CT 2300. Tato cyklotrasa mě pak
dovede pěknou lesní a polní cestou do Tlučné. Podobně jako Vejprnicemi
projíždím i Tlučnou. Kolem vysílače na Torovce se dá projet opět pěknou
nezpevněnou cestou skrz les k Nýřanům. Sjíždí se k hlavní silnici od
dálnice. Tu je občas trochu problematické překonat, ale pěšinka pokračuje
hned na druhé straně. Singlem se dostávám ke hřbitovu, pak jedu chvilinku
městem, ale kolem koupaliště se brzy dostávám do Mexika, kde je lesopark se
spoustou cest, z nichž ani jedna není značena v mapě. Proto jsem to tu
objevil teprve nedávno. Dnes už vím, jak se ale dostat k poli. Obvykle tam
vede pěšinka, dnes je nově zoráno, ale i tak se dá projet na obslužnou cestu
podél dálnice. U podjezdu, kde trať podjíždí dálnici, se napojuji na CT
2258, po které se po asfaltce dostanu k Humboldtce. Po parádné a (dnes)
velmi prašné cestě mířím k Diossu (býv. Zieglerův důl). Na druhé straně
bývalé vlečky to vypadá na budování nějaké nové cesty.
Znovu tedy podjedu dálnici a mířím lesem přes Větrnou jámu k Jetelovému
vrchu. Chci projet do vsi Nový, několikrát už jsem tu jel, ale také jsem tu
několikrát zabloudil. Když tedy vyjedu z lesa, před tím, než bych vyjel na
Jetelový vrch, odbočuji doprava. Cesta je zarostlejší, než ji znám, v lese
je to ale ještě horší. Na jednom konkrétním rozcestí už jsem špatně odbočil
v minulosti nejméně dvakrát. Jenže tentokrát už není cesta ani jedním
směrem. Projíždím tedy lesem a objevuji nějakou novou cestu opodál, zřejmě
tu vznikla po těžbě v poslední době. Mapy tady moc nepomůžou...
Když jsem se tedy konečně dostal na druhý konec lesa, už se orientuji a
zase skutečně jedu k Novému. Nechci jet po silnici, takže pokračuji ke dvoru
Gigant a pak bych rád ke Krůtímu vrchu. Jenže Naučná stezka Stodsko je tu
mimořádně špatně značená. Nebo spíš vůbec, zato jsou tu nějaké sporadicky
značené místní červené a žluté stezky, o kterých ale není známo, odkud kam
vedou. Zkrátka jsem minul cestu na jih, kudy jsem chtěl projet k CT 2271.
Místo toho jsem se dostal po pěkné polní cestě do Kotovic. Do Chotěšova tedy
jedu po nefrekventované silnici (asi po CT 2269).
Chotěšov projedu přes hlavní silnici k Radbuze a hned za řekou odbočuji
doleva k Metálce. Všechny cyklotrasy je třeba ignorovat, vedou jinam, než
chci. Mířím k odloučenému průmyslovému areálu, objíždím ho z jihu, kde jsou
ony chotěšovské pinky. Dnes jsou tu hlavně rybáři. Objíždím Velký i Malý
rybník. Světlo a počasí mi bohužel nepřejou, takže žádný zázračný výhled mě
nečeká, ale je to tu pěkné a cestou do Vstiše navíc není nutné jet po
asfaltu😊 Na cyklotrasu 3 se totiž vracím až u Vachtlova mlýnu. Ve Vstiši
jedu od hospody doleva na polní cestu k lávce přes Radbuzu do Vodního
Újezdu. Křižuji silnici II/180 a stoupám po panelce k letišti Líně.
Neprojíždím dnes jeho areálem, objíždím ho kolem Hořejšího rybníku do
Červeného Újezdu. Po CT 2271 směrem do Líní obvykle fouká do zad, takže to
rychle odsýpá. Do Sulkova zamířím po NS Líňská. Jede se hezky lesem, míjím
koupaliště a ulicí Na Perkách pokračuji až k podjezdu pod dálnicí. Zde
odbočuji doprava a pokračuji podél Lučního potoka (odbočuji vlevo z CT 2259)
k zelené turistické trase. Zelená je spíše menší pěšina vedoucí kus přes
Valchu. Brzy se ale vrací do lesa, který tam ještě zbyl po masivní
developerské výstavbě. Taky se ta zelená neustále posouvá dál a dál, aby
ještě vedla lesem. Zelená vede na Novou Hospodu, takže se na rozcestí
vydávám na žlutou. Jinak pěkný singl překonává i silnici vedoucí k obrovské
černé stavbě parkoviště pro kamiony.
Zanedlouho žlutá ústí u přístřešku Hradčín. Protože potřebuji na severní
předměstí, pokračuji k psímu útulku a na Borská Pole. Projíždím areálem
Západočeské univerzity, kolem Goldscheidrovky do bývalé chatové osady, která
je dnes rájem bezdomovců. Aspoň trochu zeleně tu je, i když taky už ne moc,
Šmucler tu má parkoviště se stovkami aut. Podél plotu se dostávám k Borské
ulici, ta mě provede k Techmanii. Následuje sjezd k Husovu náměstí a kolem
autobusového nádraží ke Kalikovskému mlýnu. K Lochotínské ulici projíždím
chatovou osadou a k rondelu pak po pěšince mezi zahradnictvím a Karlovarskou
ulicí. Pak už jen jedno kratší stoupání do Záhorska...
Ani mi nepřišlo, že bych vyjel tak daleko za Plzeň, ale natočil jsem téměř
64 km. V tom zataženém chladném počasí je to docela dobré. Bylo tam ale
docela dost asfaltek a jen 450 m převýšení.
Žádné komentáře:
Okomentovat