neděle 24. října 2021

Pinky Chotěšov

15. 9. 2021

Terén: Polní a lesní cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - rondel - zoo - Zadní Skvrňany - Vejprnice - Tlučná - Pod Torovkou - Nýřany - Humboldtka - Větrná jáma - Nový (dvůr Gigant) - Záluží - Kotovice - po CT 2269 Chotěšov - Metálka - pinky Chotěšov - Vachtlův mlýn - Vstiš - Vodní Újezd - Červený Újezd - Líně - po NS Líňská Sulkov - Valcha - po zelené Nad Valchou - po žluté v. n. České údolí - Borská Pole - Goldscheidrovka - Techmania - Kalikovský mlýn - Rondel - Pod Záhorskem

I když není moc hezky, projedu se k Chotěšovu k pinkám po bývalé těžbě. Ze Záhorska mířím k Rondelu, pak ulicí Ke Slonům pokračuji k zoologické zahradě. Na konci Plzně projíždím k lávce přes Mži, kousek jedu směrem na Křimice po CT 37, ale podél řady domků vedoucích z Plzeňské ulice pak projíždím do Zadních Skvrňan. Podjedu železnici, stočím se na západ a překonám po mostě Regensburskou ulici. Hned za ní vede do polí zpočátku asfaltová cesta. Ta je sice slepá, ale asi po 200 m z ní odbočuje polní cesta. Po ní dojedu k CT 2151, ale využiji ji jen na malý kousek směrem k Brůdku. Na dalším rozcestí odbočuji vpravo na ještě o něco menší polní cestu. Tudy dojedu k cestě od Křimic. Po ní pokračuji na jih až k silnici do Vejprnic. Krátký úsek musím jet i přímo po ní, ale sjíždím vlevo k brodu přes Vejprnický potok pod Pekelným rybníkem

Viaduktem pod tratí pokračuji do lesa, už je to co by kamenem dohodil do vsi. Projíždím z východu na západ a z Kaštanové ulice se dá někdy po pěšince, jindy přes pole projet do lesa. Zde sice vede modrá turistická, ale já jedu neznačenou cestou vlevo, ta vede k CT 2300. Tato cyklotrasa mě pak dovede pěknou lesní a polní cestou do Tlučné. Podobně jako Vejprnicemi projíždím i Tlučnou. Kolem vysílače na Torovce se dá projet opět pěknou nezpevněnou cestou skrz les k Nýřanům. Sjíždí se k hlavní silnici od dálnice. Tu je občas trochu problematické překonat, ale pěšinka pokračuje hned na druhé straně. Singlem se dostávám ke hřbitovu, pak jedu chvilinku městem, ale kolem koupaliště se brzy dostávám do Mexika, kde je lesopark se spoustou cest, z nichž ani jedna není značena v mapě. Proto jsem to tu objevil teprve nedávno. Dnes už vím, jak se ale dostat k poli. Obvykle tam vede pěšinka, dnes je nově zoráno, ale i tak se dá projet na obslužnou cestu podél dálnice. U podjezdu, kde trať podjíždí dálnici, se napojuji na CT 2258, po které se po asfaltce dostanu k Humboldtce. Po parádné a (dnes) velmi prašné cestě mířím k Diossu (býv. Zieglerův důl). Na druhé straně bývalé vlečky to vypadá na budování nějaké nové cesty.

Znovu tedy podjedu dálnici a mířím lesem přes Větrnou jámu k Jetelovému vrchu. Chci projet do vsi Nový, několikrát už jsem tu jel, ale také jsem tu několikrát zabloudil. Když tedy vyjedu z lesa, před tím, než bych vyjel na Jetelový vrch, odbočuji doprava. Cesta je zarostlejší, než ji znám, v lese je to ale ještě horší. Na jednom konkrétním rozcestí už jsem špatně odbočil v minulosti nejméně dvakrát. Jenže tentokrát už není cesta ani jedním směrem. Projíždím tedy lesem a objevuji nějakou novou cestu opodál, zřejmě tu vznikla po těžbě v poslední době. Mapy tady moc nepomůžou...

Když jsem se tedy konečně dostal na druhý konec lesa, už se orientuji a zase skutečně jedu k Novému. Nechci jet po silnici, takže pokračuji ke dvoru Gigant a pak bych rád ke Krůtímu vrchu. Jenže Naučná stezka Stodsko je tu mimořádně špatně značená. Nebo spíš vůbec, zato jsou tu nějaké sporadicky značené místní červené a žluté stezky, o kterých ale není známo, odkud kam vedou. Zkrátka jsem minul cestu na jih, kudy jsem chtěl projet k CT 2271. Místo toho jsem se dostal po pěkné polní cestě do Kotovic. Do Chotěšova tedy jedu po nefrekventované silnici (asi po CT 2269).

Chotěšov projedu přes hlavní silnici k Radbuze a hned za řekou odbočuji doleva k Metálce. Všechny cyklotrasy je třeba ignorovat, vedou jinam, než chci. Mířím k odloučenému průmyslovému areálu, objíždím ho z jihu, kde jsou ony chotěšovské pinky. Dnes jsou tu hlavně rybáři. Objíždím Velký i Malý rybník. Světlo a počasí mi bohužel nepřejou, takže žádný zázračný výhled mě nečeká, ale je to tu pěkné a cestou do Vstiše navíc není nutné jet po asfaltu😊 Na cyklotrasu 3 se totiž vracím až u Vachtlova mlýnu. Ve Vstiši jedu od hospody doleva na polní cestu k lávce přes Radbuzu do Vodního Újezdu. Křižuji silnici II/180 a stoupám po panelce k letišti Líně. Neprojíždím dnes jeho areálem, objíždím ho kolem Hořejšího rybníku do Červeného Újezdu. Po CT 2271 směrem do Líní obvykle fouká do zad, takže to rychle odsýpá. Do Sulkova zamířím po NS Líňská. Jede se hezky lesem, míjím koupaliště a ulicí Na Perkách pokračuji až k podjezdu pod dálnicí. Zde odbočuji doprava a pokračuji podél Lučního potoka (odbočuji vlevo z CT 2259) k zelené turistické trase. Zelená je spíše menší pěšina vedoucí kus přes Valchu. Brzy se ale vrací do lesa, který tam ještě zbyl po masivní developerské výstavbě. Taky se ta zelená neustále posouvá dál a dál, aby ještě vedla lesem. Zelená vede na Novou Hospodu, takže se na rozcestí vydávám na žlutou. Jinak pěkný singl překonává i silnici vedoucí k obrovské černé stavbě parkoviště pro kamiony.

Zanedlouho žlutá ústí u přístřešku Hradčín. Protože potřebuji na severní předměstí, pokračuji k psímu útulku a na Borská Pole. Projíždím areálem Západočeské univerzity, kolem Goldscheidrovky do bývalé chatové osady, která je dnes rájem bezdomovců. Aspoň trochu zeleně tu je, i když taky už ne moc, Šmucler tu má parkoviště se stovkami aut. Podél plotu se dostávám k Borské ulici, ta mě provede k Techmanii. Následuje sjezd k Husovu náměstí a kolem autobusového nádraží ke Kalikovskému mlýnu. K Lochotínské ulici projíždím chatovou osadou a k rondelu pak po pěšince mezi zahradnictvím a Karlovarskou ulicí. Pak už jen jedno kratší stoupání do Záhorska...

Ani mi nepřišlo, že bych vyjel tak daleko za Plzeň, ale natočil jsem téměř 64 km. V tom zataženém chladném počasí je to docela dobré. Bylo tam ale docela dost asfaltek a jen 450 m převýšení.