pátek 9. září 2022

Radnice - kaple Navštívení Panny Marie

62 km
10. 7. 2022
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 1000 m
Terén: Lesní, polní a štěrkové cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Malý Bolevec - Košinář - Senec - Pod Vysokou - Druztová - po žluté Dolanský most - po modré Chrást - po NS Chrást Klabava - Telín - Sedlecko - Korečnický mlýn - po červené Kříše - Hochperk - Vranovice - lom Terezie - po místní cyklostezce Radnice - kaple Navštívení Panny Marie - po červené lom Ovčín, Jordánek, Přívětice, Březina - Přešov - U Tří lip - Bušovice - po NS Kokotské rybníky Nová Huť - Dýšina - Černá mýť - Zábělá - Holý vrch - Bukovec - po NS Údolím Berounky u sv. Jiří - Masarykův most - Zadní Roudná - Roudenský pramen - Pod Záhorskem
 
 
Superrychlý výlet, řekl jsem doma, že za tři hodinky jsem zpátky, takže jedenáctá je deadline. Vlastně teda nevim, jestli je 1000 m převýšení ještě na střední obtížnost, ale tu a tam jezdim větší extrémy, tak nemůže být zase vše velká obtížnost. trasu mam snad v hlavě, tak jdeme na to. Vystoupám na Mikulku, kde ještě nejsou všechny cesty asfaltové, pak sjíždím k Malému Bolevci a kolem kempu Ostende ke Košináři. Hned za altánkem u hráze pokračuji na pěšinku vzhůru do lesa. Podle mapy jsem se měl stočit vpravo, ale nějak jsem to přehnal a dojel jsem až na dohled silnici do Zruče, takže se zas stáčím prudce vpravo, abych dojel až do Sence, V Koutě lesem. Poté za kruhovým objezdem jedu po silnici až do zatáčky, kde vede žluté turistická k Malochově skále. Tentokrát ale mířím do Druztové lesíkem severně od vysokého napětí. Před vsí les končí, ale dá se projet do Druztové mezi poli. 

Kolem hřbitova a kostela sv. Maří Magdaleny sjíždím k Drahotínskému potoku. Čeká mě prudký výšvih z údolí a pak pěkná cesta k silnici. Přes Dolanský most a ke kempu jedu po silnici, jak jinak... Pak už po modré stoupám k Chrástu. Po prudké stojce následuje opět hezká polní cesta. Konečně už jsem se naučil projíždět Chrástem do Polní ulice bez průjezdu přes střelnici a hřiště😁 Po NS Chrást pak sjíždím do údolí Klabavy. Naučná stezka se okruhem vrací do Chrástu, já nivní loukou mířím k lávce na pravý břeh a prudce stoupám po asfaltu k Telínu. Tentokrát ale nepojedu po červené, bvyužiju relativně novou cestu skrz pole do Sedlecka. Pro jednou také ke Korečnickému mlýnu budu po červené sjíždět😊 Následuje bohužel nově vyasfaltovaný úsek, to opravdu nepochopím. Později jsem ale zjistil, že by snad mohla být pěšinka vedoucí loukou-tak příště. Červená turistická trasa míjí přívoz Nadryby, ještě do zatáčky pokračuje po silničce a pak prudce odbočuje do prudkého stoupání na hranici sjízdnosti. Když už se vyškrabete nahoru, nad Kříšemi se nejede špatně, zpočátku je cesta poní, poté zpevněná asfaltem, ale asi s měkkým podložím, protože je hodně vyježděná zemědělskou technikou. Takto houpavě dojedu k Hochperku a dále se budu držet NS Po Stopách důlní činnosti na Břasku. Lepší název jí nemohli vymyslet, fakt... Hezkým singlem dojedu k silnici z Vranovic do Břas. Mohl jsem ještě využít NS cestou kolem rybníku, ale to jsem si nevšiml. O 300 m později stejně odbočuji vpravo, chci vystoupat pod lom Terezie. Po NS to ale nejde jet, proto trochu oklikou a pak po větší cestě ("Žlutý okruh") k sadům u Újezdu u Sv. Kříže. Zde vede slušná cyklostezka přes kopec a silnici a sjíždí přes trať do Radnic. Náměstí se rekonstruuje, tak je rozkopané. Projet se ale dá a tak už mi zbývá jen po červené vystoupat podél kalvárie ke kapli Navštívení Panny Marie.

Dávám rychlou svačinku a vyrážím nazpět. Čas je dobrý, jen udržet tempo... Zpočátku to nebude tak zlé, je to sice z Radnic do kopce, ale po asfaltu-k lomu Ovčín. Na křižovatce pokračuji rovně po červené na štěrkovou cestu a sjíždím k rybníku Jordánek. Už zdáli slyším štěkání, ale nevím, odkud jde. Najednou vyběhne pes z pravé strany, samozřejmě naprosto nevychovaný, majitel kdesi v dáli supí za psem, který nedbá jeho pokynů. Mezitím pes nabíhá na mě a tak se kryju kolem. Bohužel za chvíli přišel na to, že by proskočil rámem. V tu chvíli se naštěstí objevil jeho majitel a tak pes konečně poslechl-dyť ono je to jenom štěně pitbula, to nemůže nikomu nic způsobit, žejo... No nic, život mi zůstal, tak se vydávám do sotupání k "Cajthamlům". Následuje sjezd do Přívětic a táhlé stoupání po lehce zarostlé, ale mojí oblíbené cestě nad Bezděkov. K Březině už se lehce sjíždí po asfaltu. Projíždím celou obcí až k zemědělskému družtvu. Stále nevím, jestli je v provozu nebo ne, ale asi nějaký traktorista tam operuje občas. Povzbuzen docela dobrým jarním průjezdem k lesu se znovu, tentokrát opěčným směrem, vydávám k Přešovu. Už je to tu poněkud zarostlejší, ale projel jsem a intenzivně přemýšlím, kudy jsme to jel od toho Nového Dvora. Kupodivu jsem to celkem trefil a nakonec jsem ani nemusel sjíždět ke Kolně. Na louce nad ní byla projetá stopa loukou, Tolikrát jsem to tu zkoušel a tolikrát se to tu nedalo projet🙈 Dnes ale jo a tak mě čeká sjezd ke třem lipám nad Bušovicemi. Je to tu celkem rozbité, ale jinak je to pěkný sjezd. Bušovice projíždím k NS Kokotské rybníky směrem na západ a stoupám nad Kytín. Křižuji silnici, abych pokračoval na nově zpevněnou cestu k chatové oblasti. Po NS se prudce sjíždí k Nové Huti po louce. V úseku lesem ke koupališti je vždy hodně bahna, ale pak se vyjede na asfaltku, tak to zas všechno slítá dolů. Projíždím tedy celou Dýšinou bočními uličkami a pak stoupám po silnici na Hrádek. Na kopci však odbočuji vpravo do polesí Černá mýť a jednou z lesních cest převážně sjíždím k Zábělé. Za silnicí neznačenou cestou dojedu k červené a pak přes Holý vrch sjíždím do Bukovce. Tentokrát po NS Údolím Berounky pokračuji na kraj Plzně, pod Chlum, k Ejpovickému železničnímu tunelu a následně ke sv. Jiří. Do záhorska se vracím nejkratší cestou přes Masarykův most, Zadní Roudnou a kolem Roudenského pramenu.

Tak to vyšlo, 3 hod. a 4 min na cestě, přesný jako Monte Cristo, jak vždy říkal děda. Navrch 61 km a přes tisíc nastoupaných metrů😯
  

Radnice - kaple Navštívení Panny Marie

Radnice - kostel sv. Václava


Žádné komentáře:

Okomentovat