72 km
Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká
Tyršův most-po CT 3 a 31 Koterov-Starý Plzenec-Sedlec-Melicharka-Svidná- po červené Maršál, býv. Rakovská hájovna-Raková-Pod Kotlíkem-Kamenný Újezd-po zelené a CT 2157 Pod Žďárem-Hůrky-Svojkovice-po CT 2158 U Chejlavy-Habr-Pod Plecháčem-po červené hradiště Březina-Stupno-Střapole-Sedlecko-Chrást-Dolanský most-po zelené Bukovec-po CT 3 u sv. Jiří-Šumavská-Bory
Letos jsem ještě nebyl na Maršálu a vydal jsem se tedy směrem jihovýchodním od Plzně. Jenže klasické a známé cesty mě nebaví až tolik, takže jsem si za cíl vybral i hradiště Březina. Poměrně velké sousto, když jsem vyrážel v půl páté.
Cesta však probíhala hladce, sjel jsem si k Tyršovo mostu, k Úhlavě, přes Bručnou plnou cyklistů do Koterova a hned za ním lukami do Plzence. Do Sedlce už ani nejezdim jinak, než pod rotundou podél Úslavy. Dále jsem se vydal po zelené brutálním stoupáním k chatové oblasti. Tam jsem si vybral cestu více vrstevnicovou, překonal silnici a pokračoval pěknou neznačenou cestou pod skálou Melicharkou s krásnými výhledy na Radyni (foto). Očekával jsem, že jsem poněkud výše, takže mě překvapilo, jak moc jsem stoupal a teprv za kus cesty jsem se objevil na Svidné. Tam jsem ještě potkal nějaké cyklisty, ale na Maršál si nikdo z nich netroufl, však se taky jedná o poctivou vrcholovou prémii.
Asi 2 km se ještě jede po kořenech po červené, ta pak uhýbá, já jsem sjížděl přímo do Rakové. Přírodní park nepřírodní park, bylo to tam jak na hlavní silnici-auta, čtyřkolky:/ Pod Kotlem jsem už objevil pěknou polní cestu z jižní strany. Od Rakové se musí projet zemědělským družstvem, to nikdy nemam rád. Podél lesa jsem dojel k silničce a pak už ve sjezdu za serpentýnou jsem po modré sjel do Kamenného Újezdu. Od Klabavy jsem prudce stoupal po zelené (možné jet i po silnici) a po západní straně Žďáru jsem dojel až k elektrickému vedení, podél kterého vede poměrně velká cesta s vykáceným lesem, jak kdyby tam měli stavět dálnici.
Po žluté jsem chtěl do Svojkovic, ale přestože jsem si dával obzvlášť majzla, minul jsem ji a dojel až do Hůrek, závěrem sice po červené, ale po poli. Do Svojkovic mě dovedla nádherná silnička z kopce, ovšem silně proti větru. Silnice neberu, takže jsem se velmi nepřímou cestou vydal přes rozcestí U Chejlavy, kde se dá podjet dálnice, po CT 2158 do Habru. Tam stačilo jet kousek po silnici a odbočit vlevo do stoupání po největší a vlastně jediné cestě, abych se dostal na červenou turistickou. Ta byla převážně brutální, chvílema nejen pro kolo, ale i pro pěší. O stoupání nemluvě. Dovedla mě na kopec, řikam si ksakru jak to, že tu nenni to hradiště, kroužil jsem jako sup po lese, jenže na špatném kopci:(
K Hradišti mi zbývalo překonat ještě jedno údolí! Cesta ale už byla lepší a utíkalo to, takže jsem nakonec přecijen obdivoval ve večerním slunci hradiště Březina na kopci Hradiště (619 m.n.m.) v altánku, který jsem měl sám pro sebe. Krásným singlem jsem pak po červené sjel k zámku Březina a ještě kousek sjezdem po zelené, než jsem odbočil do Dolního Stupna.
Do tmy nezbývalo moc času, tak jsem pokračoval po silnici plné vlakových přejezdů, kopečků a zákrut přes Střapole a Sedlecko. Před Smědčicemi v zatáčce je možné sjet z dálnice a pokračovat podél trati až do Chrástu. Je ale nutné překonat železniční viadukt a nepotkat se přitom s vlakem. Pak už je sjezd k Dolanskému mostu volný. Boží singl po zelené do Bukovce člověku vlije novou krev do žil, ať už se vrací z jakékoliv dálky. Pak už je to trochu větší nuda, ale Plzeň se dá projet dobře po cyklostezkách. Nejlépe ke sv. Jiří, přes novou lávku po CT 3, k pivovaru, přes nádraží po Šumavské, k zimnímu stadionu podél Radbuzy a pak za nemocnicí na Bory.
Dvěma slovy skvělý výlet, i když poněkud náročný. Bylo i krásné počasí-jasno, ale takhle k večeru relativně chladno-ideál. 72 km, průměrná 20,5 km/h a nastoupáno 1700 m, velmi slušná čísla:)
Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati
Radyně od Melicharky |
Hradiště u Březiny |
Hradiště u Březiny |
Hradiště u Březiny |
Žádné komentáře:
Okomentovat