úterý 11. května 2021

Zámek Úlice

5. 5. 2021
52 km
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 600 m
Terén: Lesní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Kopeckého pramen - rozhledna Sylván - Kozí pec - Radčice - po zelené Malesice - Město Touškov - Bdeněves - Harabaska - zámek Úlice - Harabaska - Doubrava - Myslinka - Kozolupy - Vochov - Skvrňany - Kalikovský mlýn - Pod Záhorskem
 
 
Po týdnu pauzy od kola vyčkávám na lepší počasí, poslední dva dny foukal extrémní vítr, tak jsem to odsouval na dnešek, kdy už se to mělo zklidnit. Předpověď se bohužel netrefila, strhávalo mě to z kola. Rozhodl jsem se dnes výjimečně respektovat zákaz vstupu na stavbu západního obchvatu a tak vyjedu za Privamedem kolem Kopeckého pramenu k Sylvánské rozhledně. Sice je chladno, ale slunce hřeje a v táhlém kopci se rychle zahřívám. Na Košutce překonám rozestavěný kruhový objezd a mířím pěšinkou k lesu nad Radčicemi, kde prudce sjíždím kolem Kozí pece ke studánce Viktorce. Projedu okrajem Radčic a po zelené, poslední zbývající hezké pěšince, pokračuji přes kopec do Malesic.
 
Chtěl bych jet po poli na druhém břehu proti Červenému mlýnu, tak musím asi kilometr a půl po silnici na Touškov. Proti vichřici se špatně jede, ale přesto jsem dojel nějakého silničáře a vzápětí odbočuji vlevo ke Mži. Polní cesta ústí v Mlýnské ulici v Touškově, kudy se protáhnu na silnici na Kozolupy a hned za mostem sjíždím vpravo po zelené turistické na pěšinu do Bdeněvsi. Přejíždím do jižní části vesnice a stoupám ke trati, za níž se cesta rozdvojuje, jedna vede zdánlivě do Myslinky, ale je slepá, já pokračuji na západ k Harabasce. Zpočátku pěkná polní cesta se poněkud zhoršuje, ale dá se projet a pokračuje v lese k modré turistické značce. Po té bych měl jet asi 200 m směrem na Buben a pak odbočit opět zpět do západního směru na první a jediné odbočce. Bohužel mezitím byly nejméně dvě další, takže jsem musel ověřovat pozicí v mapě, jak to teda je.
 
Nějak se začíná mračit nebe a vítr ještě přidává na síle. Už ovšem není vyhnutí, co přijde, to mě potká. Zakrátko vyjíždím z lesa, získávám trochu výhled a vidím mordor. Pršet taky nemělo podle meteorologů, ale vlastně možná měli i pravdu-sněžilo. Nebo padaly krupičky. Ochladilo se o dalších 5°C, zmokl jsem a ruce mi zmrzly tak, že jsem je do konce výletu už neohřál. Ale přehnalo se to nakonec dříve, než jsem čekal. Stihl jsem jen dojet k silnici od Doubravy a dovrávorat v extrémním bočním větru k polní cestě vpravo, jižně od Kníjí a dojet k lesu, kde bylo mokro, ale po přeháňce. Trochu zamotaně, ale zkrátka pořád za nosem po větší lesní cestě jsem se dostal ke žluté turistické značce, důležitému orientačnímu bodu.
 
Od rozcestí s velkou cestou z Roupova sjíždím přímo do Úlice, zámek se nachází za průmyslovou halou a farmou vpravo. Je to spíš zámeček a je soukromý, nepřístupný, prohlédnout si štít je však možné od vrat. Od Úlického potoka by měla vést cesta zpět na Harabasku. Dá to sice trochu práci najít, ale skutečně taková cesta existuje. Stoupám mokrou hlubokou trávou, co bere spoustu energie, kolem pěstírny stromů k lesu na Harabasce. Pokračuji mírně vlevo, téměř na jih, časem křižuji žlutou turistickou značku vedoucí po hřebeni na západovýchodně a začínám klesat směrem na Kbelany. Možná by se do nich dalo i dojet, ačkoliv mapa říká něco jiného, ale dnes to ani nechci zkoušet, stáčím se na cestu zpět. Po kupodivu slušné cestě křižuji CT 2204 a pokračuji ke žluté turistické trase. Její nejzajímavější, močálovitou část absolvuji a od rozcestí se štěrkovou cestou pokračuji hrdě rovnou na východ, jestli to náhodou nepůjde projet na Doubravu. Asi po kilometru se potvrzuje, že náhodou opravdu nepůjde. Přes pole prosycené chemií a pěkně šťavnatém po dešti bych ujel tak 5 metrů, než by kolo s nabalenou hlínou vážilo tunu.
 
Vracím se tedy kousek do lesa a zhruba kolem prameniště potoka Myslinka mířím ke klasické zelené turistické značce, kde to znám jako své boty od dob, kdy tam nebyl ani značka a moc ani cesta. Za Myslinkou stoupám k podivnému statku, který slouží spíše jako skládka, ale zdá se že už trvale platí, že cesta začínající u něj je průjezdná až do Myslinky. Když jsem tu jel poprvé asi před třemi, čtyřmi lety, prodíral jsem se někudy hájem. To už dnes neplatí a tak stoupám na vršek mezi oběma obcemi a pak rychle sjídžím do Myslinky. Za ní pokračuji na louku, kudy se dá pěkně projet k CT 2301. Té se držím jen kolem Liščích jam, pak mířím neznačenou cestou přímo do Kozolup a pak po CT 37 po velké štěrkové cestě konečně se silným větrem v zádech do Vochova. Když tak fouká v můj prospěch, zkusím do toho na kraj Křimic, k Horničce, šlápnout. Povedlo se, segment jsem zajel v 5. nejlepším čase, ale Strava to nějak ignoruje. Nevadí, na tom svět nestojí, pokračuji ne moc používanou cestou k bývalému jablečnému sadu. Tudy se dostávám k Regensburské a pak po cyklostezkách přes Zadní Skvrňany do Předních Skvrňan, po CT 37 na Jíkalku a kolem Kalikovského mlýna přes bývalé výstaviště do Záhorska.
 
Parádní výlet s posledním záchvěvem zimy, bylo něco kolem 5°C. Ale zíral jsem, jaké pěkné cesty jsem dnes projel, jednoduše paráda😊 A to mi stačilo jen 52 km.
 
 
 
Zámek Úlice

 

Žádné komentáře:

Okomentovat