pátek 11. listopadu 2022

Šlovický vrch - byli tam vůbec někdy koně?

40 km
11. 8. 2022
 
Náročnost: Malá
Převýšení: 500 m
Terén: Lesní a štěrkové cesty


Plzeň-Pod Záhorskem - Kalikovský mlýn - Techmania - Na Hvězdě - Borský park - po žluté Nad  Valchou - Nová Ves - po zelené Martinská stěna - Šlovický vrch - Šlovice - Kotlík - Litice - Hůrka - Tyršův sad - Chlum - České údolí - Bory - centrum Plzně - Pod Záhorskem


Pět hodin večer, to už nebude na dlouhý výlet. Zkusím se zase po nějaké době podívat na Šlovický vrch, jestli už tam nedoplnili koně, protože zatím jsem je tam nikdy neviděl. Nechme se překvapit. Ze Záhorska jedu ke Kalikovskému mlýnu přes park za Plazou, který se konečně po hodně dlouhé době otevřel. Proběhl tam menší facelift, ale oficiálně zavřený byl asi půl roku. Od Kalikovského mlýnu stoupám kolem Techmanie na Hvězdu a pak pokračuji k Borskému parku. Od věznice se pak držím singlu nad přehradou po žluté turistické značce. Za silnicí a za tratí je z nějakého nepochopitelného důvodu zpevněná cesta, aspoň že je zpevněná "jen" štěrkem... Od přístřešku Hradčín je to ovšem lepší, to se zas jede hezkou pěšinkou😊 Žlutá končí na rozcestí Nad Valchou, tak jedu kousek po zelené a poté od konečné autobusů odbočuji doprava na neznačenou cestu vedoucí přes močál a potok, a která pak vede jihovýchodním směrem do kopce, křižuje CT 2271 a pokračuje v bludišti pěšinek západně od bývalého letiště ve Lhotě.Za lesem přejíždím dálnici do Nové Vsi, odkud pokračuji po zelené k Martinské stěně. Po zelené překonám i Radbuzu a pak po severním okraji objíždím Dobřany, abych mohl stoupat k vrcholu Šlovického vrchu. Opravdu poctivě křižuji celý kopec, nalezl trochu zanedbané fourcrossové centrum, kterým ovšem stoupám ztěžka vzhůru, objel jsem různé oplocené výběhy, projel jsem snad každá kout, nicméně nikde žádní koně😥

Když jsem se dostal přes plot z výběhu, rozhlédl jsem se po krajině z vyhlídkového místa a pokračoval lesem ke Šlovicím. Nejprve rozbitou lesní cestou, pak velkou štěrkovou cestou k betonárce a za ní mezi poli také po štěrkovce do Šlovic. Jak známo, místní statkář blokuje průjezd na obslužnou cestu kolem dálnice, kudy se dá dobře projet do Litic a Radčic. Už to zašlo tak daleko, že má na kraji cesty u silnice zákazové značky pro cyklisty. Já tu jezdím obvykle zezadu, tam dříve nic takového nebylo, ale postupně se okolní pole oplocují, takže průjezd byl čím dál složitější. Jednou jsem projížděl i výběhem pro krávy (na obecním pozemku). Taková řešení jsou na prd, ale pokud nechci po silnici do Litic, musím přes pole stejně, jen za dálnicí. Naštěstí není po dešti a na druhé straně pole je nějaký výkop, takže je tu momentálně vyježděná velká cesta od nákladních automobilů. To mi značně usnadnilo přesun na cestu ke Kotlíku, vršku nad Liticemi. Do Litic pak pochopitelně stejně musím, jen není třeba jet po silnici.
V Liticích stoupám k Hůrce, zde se zase masivně rozšířila zástavba, takže cesty se tu také dynamicky mění, a to jsem to tu objevil před pár lety... Z Hůrky sjíždím zas k silnici u Tyršova sadu, abych mohl z Příjezdové ulice (ano, s velkým P😁) vystoupat na kopeček Chlum. Pak už jsem překonal po lávce dálniční přivaděč, u Výsluní jako alternativní cíl výletu zvolil a zastavil se u velkého betonového nápisu Plzeň a pokračoval Českým údolím k softballovému hřišti, odkud jsem vystoupal nad trať do Borského parku. Za nemocnicí, kolem zimního stadionu a přes centrum Plzně jsem pak projel na Severní předměstí a zakončil to Pod Záhorskem.

40 km, pár zápisů v top 10 na Stravě, to už beru jako úspěch, protože jsem slyšel o lidech, kteří si berou dovolenou, když fouká vítr správným směrem na vybraném segmentu, aby získali KOM😄 Průměrná rychlost spadla na 18,8 km/h, protože jsem se coural přes výběhy, výlet ale jinak pěkný, převážně po lesních a štěrkových cestách.

Koně na Šlovickém vrchu nebyli, musí stačit hrdá česká Plzeň

 

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat