úterý 22. listopadu 2022

Kemp U Dolanského mostu

17. 8. 2022

Terén: Lesní cesty, asfaltky

Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Bolevecký rybník - Bílá Hora - po žluté Pod Vysokou - Druztová - po žluté Věžka - Dolanský mlýn-rozcestí - Dolanský most - kemp U Dolanského mostu - po zelené Bukovec - po CT 2151 u sv. Jiří - po CT 3 U Prazdroje, Papírenská lávka - Doudlevce - Vokounova lávka - po NS Údolím Radbuzy Tyršův most, České údolí - Borský park - za nemocnicí Depo 2015 - centrum Plzně - Bolevecký rybník - Malý Bolevec - Lidickou ul. do Záhorska

Domluvili jsme se s Otou, že vyrazíme zlepšovat kondici podél Berounky. Sraz jsme si dali u Boleveckého rybníku, takže přejíždím přes Mikulku a jsem tam... Vyrážíme na Bílou Horu, odkud vede pěkná cesta lesem po žluté turistické trase na dohled Senci, k rozcestí Pod vysokou. Malochovu stezku vynecháváme, míříme lesem po pěšině rovnou do Druztové. od rybníčku pod hradem Věžka už to pár let moc k vyšlápnutí není, protože se tu odhalily kořeny. Nahoře na rovince si na chvíli měníme kola, ale rozdíl v tělesné konstituci je tak velký, že já mám na Otovo kole kolena pod bradou. Ale sedím pěkně vzadu, což by se hodilo o kousek později, kdy já bych sjel k Dolanskému mostu po silnici, ale Ota chce využít naplno své trailové geometrie rámu a říká, že rozhodně pojedeme po turistické trase. Ta vede prašnou strání mezi stromy a je zakončená schůdky. No nesjeli jsme to😞

V kempu U Dolanského mostu chvíli sedíme u piva a pak se vydáváme po  zelené nad Berounkou zpět. Parádní singl vede přes Zábělou až do Bukovce. Následuje asfaltka na úpatí Chlumu po CT 2151. Ještě se mi nechce domů, tak pokračuji s Otou od sv. Jiří po CT 3 a k Prazdroji, že s ním pojedu na Bory. jede se dobře a tak ještě přejíždíme po Papírenské lávce na levý břeh Radbuzy a pokračujeme do Doudlevec a kolem Škoda parku. Co se nestalo, na betonce pod vodárnou potkáváme Adama. A že se s náma ještě vyjezdí. Tak jedeme už ve třech k Vokounově lávce a bavíme se o segmentech na Stravě, kde jsou už často hodně vyšponované výkony. A Adam se hned pokusil zabodovat ve stoupání k zahradnictví. Po NS Údolím Radbuzy pokračujeme přes Tyršův most do Českého údolí, objíždíme z jihu a západu Borský park a konečně po žluté od věznice se začínáme vracet na Bory. Tam nás opouští Ota a my s Adamem pokračujeme přes město-za nemocnicí do Doudlevec, kolem areálu Depa 2015 znovu k Radbuze, přes Denisovo nábřeží do Štruncových sadů a Adam velí, že si ještě dojedeme k soutoku, že je tak zvyklý. No a co se nestalo, hned za lávkou začíná jeden z těch segmentů, kde je totální úlet rekord... Adam to rozjíždí, tak se do toho pouštíme ve dvou. Ono se jedná o docela dlouhý úsek, skoro 700 m a Karel Vlk to projel za 49 s, tedy 49 km/h. My jsme to vyhecovali jen na 56 s a 42 km/h, takže pouze 4. místo, ale tep se bude zklidňovat ještě hodně dlouho, navíc na čistě horském kole, s gravelem by tam KOM mohl padnout. No nevim, moc bezpečné to není, protože do zatáček není dostatečně vidět. Ale co, neměli tu stavět dementní asfaltku, mohla tu zůstat krásná pěšinka a nikdo by tu nejezdil na rychlost.

Dnešních 44 km jsme završili vytočením nohou kolem Boleveckého rybníku a přes Malý Bolevec. Po Lidiické, kde jsme se rozloučili, jsem se pak vrátil do Záhorska. Tak jsme tu Plzeň dnes pěkně objeli.